Buren 2 wint moeizaam van MEC'07 3

...

13 september 2020 11:00

J. Huliselan

Na de zeperd van vorige week moest Buren 2 laten zien dat de nederlaag van vorige week een incident was. De beoogde tactiek is tegenstander MEC’07 3 zonder punten huiswaarts te sturen met mooi en verzorgd voetbal, vroeg druk zetten op de verdediging en van achteruit lange ballen plaatsen achter de verdediging om onze vleugelspitsen en metervreters Len en Kick in stelling te brengen. Dit laatste punt kon al voor de wedstrijd de prullenbak in want Dion “de man met de stropdas-passes “ was vandaag afwezig maar had daar een hele goede reden voor. Dion en Daniëlle zijn de trotse ouders van Ravi geworden, van harte gefeliciteerd!!

Buren vloog letterlijk uit de startblokken en na 2 minuten leverde Frank een mooie voorzet af op Len maar zijn kopbal ging net over. Toch hoefde er niet lang op de openingstreffer gewacht te worden. In de 4e minuut was het Coen die een mooie voorzet afleverde op opnieuw Len en die wist nu wel het net te vinden. Erop en erover mannen maar dit loopt vaak anders en na geklungel binnen het eigen zestienmetergebied wist MEC’07 wel raad met de geboden kans en scoorde in de 12e minuut de gelijkmaker. Hierna was Buren de betere ploeg maar er moest in de 28e minuut een penalty aan te pas komen die overigens door Frank feilloos binnen werd geschoten om weer op voorsprong te komen. Dit doelpunt was eigenlijk ook het laatste wapenfeit van de 1e helft zodat Buren met een 2-1 voorsprong thee ging drinken.

In de 2e helft werd het gemis van de kersverse pappa Buren bijna fataal, Buren kwam niet meer aan opbouwen toe, de conditie van de tegenstander leek iets beter op orde en MEC’07 kreeg dan ook een paar goede kansen maar gelukkig wist Aron zijn goal schoon te houden en zo trok Buren 2 de wedstrijd over de streep en was de doelstelling om MEC’07 zonder punten naar huis te sturen geslaagd en had metervreter Kick volgens zijn Apple-watch 12 km gelopen maar bij deze mededeling werden er toch wel wat wenkbrauwen gefronst.

Volgende week gaat de competitie van start met een thuiswedstrijd tegen Raptim en hopen we dat de pappa van Ravi weer present is en het team weer bij de hand neemt.