We mogen weer!

Buren JO12-1JM

Haaften JO12-1JM

5 september 2020 10:30

Eindelijk, we mochten weer de wei in! Na een hele lange corona-stop mochten de toppers van Buren JO12 vandaag weer eens een wedstrijd spelen. Geen oefen- of bekerwedstrijd, maar meteen voor de competitie.

Dit seizoen hebben we de lat hoger gelegd en om onze goede keeper Milan nog beter te maken hebben we een keeperstrainer aangetrokken. Niemand minder dan Aron van Mourik gaat 1x in de week met Milan en onze reservekeepers Maura en Mads aan de slag om ze de fijne kneepjes van het vak bij te brengen.

Door de late zomervakantie hadden we deze week pas twee keer kunnen trainen. De vraag was dus of dit van invloed zou zijn op het spel.

Onze tegenstander was een onbekende: Haaften. Hier hadden we in de voorbije seizoenen nog nooit tegen gespeeld, dus we wisten niet wat we konden verwachten.

We begonnen met Milan op goal, in de vertrouwde verdediging begonnen Ties, Maura en Mads. Op het middenveld stonden Niels, Dylano en Stijn en Cian was onze spits. Er werd direct goed gevoetbald door Buren. Er werd goed overgespeeld en we konden elkaar ook goed vinden in het veld. Haaften speelde goed mee en het was een gelijkwaardige wedstrijd.

Er waren kansen over en weer. Stijn kon een paar keer van afstand schieten, maar wist het doel niet te vinden. Aan de andere kant werd Haaften ook gevaarlijk, maar Milan wist zijn doel knap schoon te houden.

Uit het niets kwam Haaften op voorsprong. De bal kwam toevallig voor de voeten van een speler en die dacht laat ik het eens proberen. De bal ging net over Milan in de goal. Jammer, maar niks aan de hand. We bleven de aanval zoeken en na een goede actie van Cian kregen wij een corner mee. Dylano draaide de bal prachtig zonder dat er iemand aanzat in de goal.

Na de time-out kwamen Gwen en Sven in de ploeg voor Stijn en Cian. Sven ging in de spits staan en Gwen kwam op links. We bleven goed spelen en kregen zeker kansen, maar Haaften had een prima keeper op goal staan.  Vlak voor rust kon Haaften ineens alleen op Milan af en ze wisten deze kans te benutten. Met een kleine achterstand gingen we de rust in.

Niels en Dylano kregen wat langer rust en Stijn en Cian kwamen er weer in. Opnieuw begonnen we goed en werd er goed gevoetbald. We kwamen er steeds beter in. Gwen liet zien wat ze in huis heeft en draaide de tegenstander af en toe dol, Stijn en Cian lieten regelmatig de tegenstander hun hielen zien en achterin zat het goed op slot. Sven, Mads en Ties hielden onder leiding van Maura de boel goed dicht. Haaften probeerde het wat vaker van afstand, maar daar had Milan steeds een antwoord op.

Toch was het Haaften dat de volgende goal maakte.  Helaas. Maar de wedstrijd was nog lang genoeg om dat goed te maken.

Nadat Maura weer een duel had gewonnen besloot ze eens op avontuur te gaan. Ze speelde een paar tegenstanders uit en kon toen uithalen. De bal ging via de lat terug het veld in en daar stond Gwen goed op te letten en die tikte de bal beheerst binnen.

Vlak voor de time-out zette Niels, die er inmiddels was ingekomen voor Stijn samen met Gwen een aanval op. Na goed samenspel wist Niels de bal  vanuit een moeilijke hoek knap binnen te werken. Het was weer gelijk.

Na de time-out begon langzaam de vermoeidheid toe te slaan bij Buren. Haaften kwam steeds dichter bij de goal van Milan. Het werd echt hard werken voor de verdedigers. De middenvelders waren een beetje opgebrand en lieten daardoor weleens hun mannetje lopen.

Uiteindelijk wisten we het tot het einde vol te houden en dichterbij dan een bal op de lat is Haaften niet meer geweest.

3-3, een prima resultaat tegen een goede tegenstander. We moeten wel aan de conditie gaan werken de komende weken ;)

Volgende week de uitwedstrijd tegen MEC-07.