Een thuiswedstrijd zonder publiek

Buren JO12-1JM

Wadenoijen JO12-1

3 oktober 2020 10:30

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Wadenoijen op het programma. Normaal is een thuiswedstrijd van de toppers van JO12 altijd goed voor een druk bezocht Sportpark 't Hulster, echter gooit Corona (alweer) roet in het eten. Vanwege verscherpte maatregelen was er geen publiek welkom op het Sportpark.

Gelukkig mogen we nog wel gewoon voetballen en dat is het belangrijkste. Met een compleet team stonden we aan de aftrap. Wadenoijen is een bekende tegenstander, dit is alweer het derde jaar op rij dat we bij elkaar in de competitie zitten. Alle eerdere wedstrijden bleek deze ploeg een maatje te groot voor ons, dus de verwachting was dat dat vandaag niet anders zou zijn.

Vol goede moed begonnen we aan de wedstrijd met de vertrouwde opstelling. Milan op goal, Maura, Ties en Sven achterin. Gwen, Stijn en Niels op het middenveld en Cian in de spits. We werden direct onder druk gezet door Wadenoijen en na 5 minuten viel de eerste goal. Tot aan de time-out kreeg Wadenoijen kans na kans en ze wisten daaruit nog 1 keer te scoren.

Na de time-out kwamen Dylano en Mads in de ploeg. Langzaam kwamen we iets meer in de wedstrijd en werden we wat brutaler. Er kwamen wat kleine kansen. Helaas was het Wadenoijen dat scoorde.

Na 23 minuten veroverde Maura achterin de bal en speelde hem direct naar voren op Gwen. Gwen nam de bal perfect aan en schoot zonder twijfelen binnen! Een prachtige goal en daardoor waren we ook qua stand weer een beetje terug in de wedstrijd.

Wadenoijen bleef sterker en we moesten met man en macht verdedigen. Ondanks al het harde werken van de spelers en de vele reddingen van Milan kregen we voor rust toch nog 3 goals tegen. Met een 1-6 achterstand zochten we de kleedkamer op.

In de kleedkamer was de sfeer ondanks de stand opperbest. De muziek stond aan en Willy danste vrolijk op de beats. We gingen de 2e helft in met het idee om er het beste van te maken en proberen nog een goal mee te pikken.

Het spelbeeld was de tweede helft niet anders dan de eerste. Wadenoijen was vooral in de aanval en af en toe konden wij er via Cian en Stijn uitkomen.  Wadenoijen maakte voor de time-out nog 2 goals.

Na de time-out liep Wadenoijen uit naar 1-10. Na een hele snelle en goede aanval stuurde Cian Stijn de diepte in en Stijn joeg de bal snoeihard in de kruising. Die bal ging zo hard dat hij weer terug het veld in kwam en sommige spelers dachten dat hij niet zat. De scheidsrechter keurde de goal echter goed, dus 2-10. Nog steeds een ruime marge.  Vanaf dat moment werd de wedstrijd  echter onsportiever met als dieptepunt het terecht wegsturen van een tegenstander en een van de leiders van Wadenoijen vanwege aanhoudend commentaar op de scheidsrechter.

Onbegrijpelijk en totaal onnodig bij een verder sportieve wedstrijd tussen twee jeugd(!) teams. Goed voorbeeld, doet goed volgen zullen we maar zeggen.

Ik ben trots op onze toppers dat ze niet mee zijn gegaan in het schelden en dat ze, ondanks de dikke nederlaag, wel sportief bleven naar de tegenstander. Dat verdient een dikke pluim, want zo hoort het.

Komende weken hebben we geen wedstrijden, 31 oktober spelen we pas weer een wedstrijd tegen onze buren uit Avezaath, Teisterbanders.