Eerste thuiswedstrijd van het seizoen

Beesd JO8-2G

12 september 2020 10:00

Chris van Erp

Vandaag stond de 1e thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. De jongste leden van SV Buren moesten het opnemen tegen de JO8-2G van Beesd. Aan het enthousiasme kan het niet liggen. Als jonge honden rennen ze voor de wedstrijd al in het rond.

Eerst nog even een nieuwe teamfoto, zodat ook Teun, Ineke, Thijs en Thomas erop staan in hun nieuwe tenue. Dan geeft Chris van Erp het startsignaal. De wedstrijd is begonnen.

Beide teams rennen hard naar de bal. Buren is er het 1e bij, maar het lukt nog niet om op de helft van de tegenstander te komen. De bal gaat over de zijlijn en Beesd mag de bal uit nemen. Dat doen ze heel knap en soren direct.

Als Beesd opnieuw de aanval opent lopen ze tegen het blok van Finn. Finn pakt slim de bal af en passt naar Tigo. Die weet in een keer door te lopen naar de goal en maakt de gelijkmaker.

De jeugd van Beesd weet al mooi samen te spelen en zet de aanval weer in. Door een goede redding van Dex wordt dan nog het doelpunt voorkomen. Maar even later is het toch raak 1-2.

Finn H. neemt uit en probeert goed samen te spelen met Teun en Vigo. Dan gaat de bal over de zijlijn. Tigo neemt uit en speelt naar Olivier die hard op de goal af rent, maar dan wordt getackeld en daarmee wordt het doelpunt helaas voorkomen.

Even later pakt Vigo knap de bal af van de tegenstander en gaat goed naar voren. Hij ziet dat Olivier vrij staat en geeft hem de bal. Goed samenspel jongens. Helaas net geen doelpunt.

Dan loopt Beesd opnieuw tegen de verdediging van Finn aan en even later wordt er knap verdedigd door Teun. Ook Gwain pakt de bal goed af. De volgende aanval van Beesd wordt schitterend gered door Dex.

Beesd komt sterk uit de time out en loopt even later uit tot 1-5.

Ineke is inmiddels in het veld gekomen en Finn heeft de rol van keeper overgenomen van Dex. Met de verdediging lijkt het nu wel goed te zitten. Thomas gaat goed achter de bal aan en zet een keer samen met Olivier knap de aanval in. Even later pakt Finn H. de bal heel slim af van de tegenstander en Teun, Gwain en Thomas vormen samen een mooie blokkade. Beesd weet toch nog een keertje voor de goal te komen voor rust, maar Finn voorkomt dat ze verder uit kunnen lopen.

Als iedereen na rust weer op krachten is gekomen gaat Beesd direct weer op het doel af, maar opnieuw houdt Finn de bal knap uit de goal.

Dan pakt Olivier de bal af  van zijn tegenstander en rent keihard op de goal. Yes 2-5!

Ondanks de goede verdediging van Ineke en Thijs weet Beesd even later weer te scoren en loopt daarna zelfs uit tot 2-9.

Dan volgt een knappe aanvalspoging van Dex, maar Beesd voorkomt het doelpunt en gaat ervandoor, gelukkig is Teun sneller en pakt hij de bal handig af.

Tigo probeert het maar eens van veraf en maakt het 3e doelpunt voor onze Burense toppers.

Beesd zet vervolgens de stand op 3-10, maar dan lukt het Olivier en Tigo kort na elkaar ieder 2 keer de goal te vinden en komt Buren terug tot 7-10. Zouden ze dan toch nog terug kunnen komen?

Helaas voor ons, weet Beesd toch nog 3x te scoren en zet de eindstand op 7-13.

Goed gespeeld kanjers, jullie mogen echt trots op jezelf zijn!