Onze jongste kanjers boeken een mooie overwinning!

GVV JO8-2

26 september 2020 10:00

J. de Boer

Vandaag speelden de jongste toppers van SV Buren een thuiswedstrijd tegen G.V.V. JO8-02 onder bezielende leiding van burgemeester Jan de Boer.

Het team bestaat deze week uit Finn, Vigo, Olivier, Thijs, Ineke, Gwain, Teun en Tigo.

Zowel de scheidsrechter als de spelers hadden er zin in, dus iedereen ging enthousiast van start. Buren zet direct de aanval in, maar G.V.V. wil er vandaag ook alles uithalen, dus onderschept de bal en zet al snel de tegenaanval in. Onze doelman Finn hield de bal heel goed tegen, maar de uittrap werd direct onderschept door G.V.V., waardoor ze alsnog in de beginfase van de wedstrijd met 0-1  op voorsprong komen.

Maar zo gaat deze zonnige zaterdagochtend niet verlopen, dachten onze Burense kanjers. Olivier zet direct daarop vol spirit de aanval in. Het lukt op dat moment nog niet om te scoren, maar Buren blijft heel goed in balbezit en is steeds gevaarlijk op de speelhelft van G.V.V.. Even later krijgt Tigo een kans. Doordat de tegenstander er net met zijn grote teen bij kon ging de bal naast de goal over de achterlijn. Uit de corner de volgt een mooi schot van Teun op de goal van de G.V.V. -ers …jammer… in het zij-net. Maar de jongste clubleden laten goed zien dat ze gevaarlijk zijn en echt op zoek naar het doelpunt.

De jongens en meiden van G.V.V. hadden na dat eerste doelpunt natuurlijk ook de smaak te pakken en willen graag nog een keer scoren. Maar ja, dan moesten ze wel langs Teun en Ineke zien te komen en dat blijkt nog niet zo eenvoudig.  Even later voorkomt ook Olivier een volgend doelpunt en zet direct de aanval in door hard met de bal naar de andere kant te rennen. Wat een mooi doelpunt! 1-1

Gwain heeft duidelijk goede instructies gekregen, want vandaag is hij overal. Zijn tegenstander wordt gek van hem, Gwain blijft zo goed bij hem, waardoor hij geen kans krijgt.

Tijd voor een korte time-out. Na de time out gaat Thijs onze goal verdedigen.

De beide teams zijn nu echt aan elkaar gewaagd. Ze hebben allebei een goede verdediging waardoor de bal regelmatig onderschept wordt en de jongens en meisjes over en weer over het veld hollen.

Gwain verdedigt weer fanatiek en ook Finn pakt de bal goed af, maar dan weet G.V.V. toch te ontsnappen aan onze goede verdediging en gaat zelfs Ineke en Teun voorbij. Gelukkig hebben we onze superkeeper Thijs nog in de goal die de bal goed redt.

Teun geeft een harde trap naar voren en Gwain gaat er als een speer achteraan. G.V.V. heeft helaas ook een goede verdediger achterin staan. Dan zet ook Tigo weer een aanval en geeft een voorzet naar Gwain én….goed gered door de keeper van G.V.V..

Zo blijft het spannend, maar het net van de goal wordt nog niet geraakt. De volgende aanval van GVV loopt ook weer vast in de sterke verdediging van Gwain en Ineke, maar ook de aanval van Olivier wordt goed gestopt.

Dan lukt het Tigo ineens om helemaal alleen naar voren te rennen met de bal. Hij weet zijn tegenstander op het verkeerde been te zetten en raakt dan wel het net van de goal. Hiermee komen onze Burense toppers op voorsprong met 2-1.

Na dit doelpunt gaat de wedstrijd verder in de trend van de dag. De teams zijn aan elkaar gewaagd en rennen van hot naar her over het veld. Gwain is super fanatiek en is nog steeds overal. Ineke en Finn verdedigen goed en zo gaat Buren met voorsprong de rust in.

Na de rust komt G.V.V. het fanatiekst in actie. Gelukkig verdedigen Vigo en Finn goed, zodat Thijs het in de goal nog even rustig heeft. G.V.V. blijft na de rust ook goed verdedigen, maar heeft hun handen vol aan een gevaarlijke Olivier. G.V.V. is duidelijk wel op zoek naar de gelijkmaker, maar Thijs let heel goed op en weet deze door een mooie redding te voorkomen.

Langzaamaan wordt Buren weer steeds gevaarlijker, daar volgt weer zo’n harde trap van Teun en ook Olivier weet opnieuw de aanval in te zetten, maar hij is helemaal alleen tegen 4 spelers van G.V.V., dat wordt lastig.

Dan krijgt Vigo een kans om op doel te schieten, jammer genoeg staat de keeper net in de weg. Het lukt maar niet om de voorsprong verder uit te bouwen. Gelukkig verdedigt Vigo goed en lukt het G.V.V. ook niet om de gelijkmaker te maken.

Dan weer een kans voor Olivier…net te zacht. Net als Gwain is ook Olivier vandaag overal, nu weer goed verdedigd.

Vigo probeert het maar eens. Hij pakt de bal goed af van zijn tegenstander, maar het lukt hem niet om door de verdediging heen te komen. Vandaag is ook de dag van de mooie trappen van Teun, waardoor de bal hard naar voren vliegt en onze aanvallers voorin kansen krijgen om op de goal af te gaan. Tigo schiet nog maar eens op doel…net naast.

Na de korte time out blijft Buren gevaarlijk en volgen er kansen voor Teun en Gwain én geeft Tigo een mooie voorzet aan Olivier. Mooi samenspel, maar de bal wil er nog niet in.

Buren blijft veel in balbezit en door een goede verdediging van Teun weet Tigo helemaal in zijn eentje uit te breken en… de voorsprong uit te bouwen tot 3-1. Met nog 6 minuten op de klok zou het toch moeten lukken deze week…

Nu lukt het Olivier om uit te breken, maar hij loopt tegen het blok aan van zijn tegenstander en krijgt een vrije trap mee. Even later opnieuw een kans voor Tigo doordat hij de bal af weet te pakken en met een slim hakje direct om kan draaien naar de goal. De bal gaat naast, maar dat ruikt toch nog wel naar een laatste doelpunt.

In de laatste minuten helpen Finn en Teun Olivier goed bij zijn aanval, waardoor Olivier de eindstand bepaalt op 4-1.

Ten slotte lukt het Teun, Finn, Olivier, Thijs en Tigo ook nog om de penalty’s in de goal te schieten.

Wat een leuke en goede wedstrijd van onze toppers. Iedereen zat goed in zijn of haar rol, zodat ze echt samen de overwinning afgedwongen hebben. Op naar volgende week!