Te laat op stoom

Buren JO12-1JM

MVV'58 JO12-1

19 september 2020 10:30

Vandaag stond er een thuiswedstrijd op het programma. MVV'58 was de tegenstander en we waren gewaarschuwd.

MVV had namelijk met grote cijfers van Wadenoijen gewonnen en Wadenoijen had met grote cijfers van MEC gewonnen en datzelfde MEC had vorige week met ruime cijfers van ons gewonnen. Dat dus.

Vooraf waren we dus op de hoogte dat MVV waarschijnlijk wel een goede ploeg was. De meeste waren extra gemotiveerd vandaag want niemand minder dan hun eigen juf kwam kijken. Weliswaar was ze voor MVV, maar toch.

We begonnen met een inmiddels vertrouwde opstelling. Milan op goal, Sven, Maura en Ties in de verdediging, Stijn, Niels en Gwen op het middenveld en Cian in de spits.

Met een heerlijk zonnetje en onder leiding van een uitstekende scheidsrechter begonnen we aan de wedstrijd. Als snel bleek inderdaad dat MVV wel een prima ploeg had. We moesten dus aan de bak.

We begonnen scherp aan de wedstrijd en we konden MVV prima partij bieden. Milan hield zijn doel schoon en Sven, Maura en Ties hadden de boel goed dicht zitten achterin.

In aanvallend opzicht konden we nog geen vuist maken, de keeper van MVV had het nog rustig. Aangezien MVV er niet doorheen kwam bij ons gingen ze hun geluk maar beproeven met afstandschoten. Uiteindelijk wisten ze daarmee vlak voor de time-out Milan te verschalken.

Na de time-out kwam Mads in de ploeg voor Sven en gingen we weer verder. Gwen en Stijn kwamen steeds beter in de wedstrijd en ze wisten geregeld hun tegenstander uit te spelen en door te breken. We kregen wat kansen, maar het vizier stond nog niet op scherp. Ook de paar corners die we kregen leverden geen doelpunt op.

Ondertussen moesten we steeds goed opletten op de uitbraken van MVV. Lange tijd wisten Maura, Ties en Mads samen met Milan de aanvallen onschadelijk te maken. Helaas viel kort voor rust toch de 2e goal voor MVV en vlak daarna ook nog de derde.

Met een overzichtelijke achterstand zochten we de kleedkamer op. We wisten wat ons te doen stond. Volle bak verdedigen, geen kansen weg geven en met de snelheid van Stijn, Niels en Cian proberen een goal te maken.

Dat ging op zich goed, ware het niet dat MVV niet mee werkte en toch drie goals wisten te maken. Maar vlak voor de time-out deden we wat terug.

Stijn kreeg de bal op rechts en speelde 2 tegenstanders uit en gaf een voorzet. Deze werd niet goed verwerkt door MVV en Cian was er als de kippen bij om de bal in het dak van de goal te schieten.

In de time-out zeiden we tegen elkaar dat we het laatste kwartier nog even alles zouden geven. Helaas gaven we direct na de time-out nog een goal weg, maar toen was het onze beurt. De toppers van Buren stroopten nog 1 keer de mouwen op.

Mads stopte de aanvoerder van MVV in zijn zak,  Maura deed de deur weer op slot, Ties gaf de tegenstander geen kans meer en Sven was niet meer te passeren. Milan kreeg het ineens rustig en voorin ging het gas erop.

Stijn bleef langs de lijn gaan, Niels gooide er een paar slaloms uit en Cian bleef scherp op elke bal. En dat had succes. Niels en Cian zorgde voor het slot akkoord, waardoor we slechts met 3-7 verloren.

Een goede come-back die helaas wat laat was, maar het laat wel zien dat de ploeg wil knokken voor de doelpunten en niet zomaar opgeeft. De penaltys werden overtuigend met 4-1 gewonnen. Helaas tellen die niet mee.

Volgende week een uit-wedstrijd tegen Tricht.