Zaterdag 5 juni Buren J08-1 – GVV JO8-2

Regio Cup Groep 6 15A

5 juni 2021 10:00

Mischa van Cuijlenburg

Eindelijk mochten we weer een wedstrijd spelen!

De jongens van Buren hadden er weer zin in, maar liefst 11 enthousiaste jongens kwamen het veld opgelopen om 10.00uur. GVV had 6 spelers. De wedstrijd zal 6 tegen 6 gespeeld worden.

Om 10.00 start de wedstrijd, Thomas staat op het doel, Teun en Finn van Erp staan in de verdediging, Finn Hak staat op het middenveld en Olivier en Tigo in de spits. Buren begint de wedstrijd gelijk aanvallend, ze zijn veel op de helft van GVV aan het spelen, de bal rouleert veel tussen de mannen. Oliver komt met de bal heel dicht bij het doel van GVV, helaas…. Net ernaast. Tigo pakt de bal behendig af en zorgt voor het eerste doelpunt, 1-0 in de 6e minuut.

Het voordeel van een groot team, is veel support langs de lijn. De wissels lieten zich goed horen. Na goed overspel werd de bal mooi voorgelegd bij Tigo en hij scoorde de 2-0. Het spel wordt weer lekker opgepakt en het lukt Olivier om de bal voor het goal te spelen, hij schiet rakelings langs de paal.

Tijd voor een grote wissel, Dex, Gwain, Vigo, Thijs en Jorn betreden het veld en Thomas blijft op doel. Jorn gaat gelijk in de aanval, hij speelt de bal door naar Gwain, die speelt hem strak door naar Thijs en Thijs schiet de bal door de verdediging van GVV heen, de keeper weet de bal net op tijd te vangen. Dex rent met de bal het veld over en ziet dat Vigo vrij staat, Vigo neemt de bal aan en maakt de 3-0.

Dex heeft door dat Thomas het rustig heeft in het goal, hij gaat er gezellig bij staan en samen nemen ze op hun gemakje de wedstrijd even door. We gaan de rust in met een mooie tussenstand, 3 – 0

We starten de tweede helft met Dex op doel. GVV zit flink in de aanval, de eerste minuten spelen ze veel aan de Burense kant. Dex maakt een aantal mooie reddingen. Tigo pakt de bal af en neemt deze mee naar de andere kant van het veld waar hij de 4-0 scoort.

GVV komt terug, ze passeren alle oranje spelers en zijn weer terug op de Burense kant, hier steekt Teun een stokje voor, hij schiet de bal naar de andere kant, Finn Hak neemt de bal aan en schiet op het doel, helaas net naast. Thomas speelt de bal naar voren, daar pakt Olivier hem over en schiet hem door naar Tigo, Tigo twijfelt geen seconde schiet gelijk door. 5-0.

Olivier krijgt snel weer de bal, nu gaat hij zelf voor een doelpunt, hij schiet.. Een prachtig schot, maar helaas vliegt niet de bal het goal in, maar zijn schoen. Oeps… Een losse veter.

Er vindt weer een grote wissel plaats, GVV maakt het Buren steeds lastiger. De bal blijft op de Burense helft. Dex krijgt het zwaar, het ene naar het andere schot nadert het doel. Dex maakt een goede redding door de juiste hoek in te duiken.

Maar GVV laat zich niet kennen, ze komen opnieuw terug en daar is het verdiende doelpunt voor GVV. 5-1.

GVV heeft de smaak te pakken, in de zelfde minuut scoren ze de 5-2.

Teun bemachtigd de bal, schiet deze het veld over en komt bij Vigo terecht, Vigo speelt deze door naar Jorn, Jorn wordt omringt door GVV, de enige mogelijkheid die hij heeft is schieten op het doel en dat maakt de 6-2.

De laatste minuut gaat in, Olivier probeert de 7-2 te maken maar helaas, de keeper duikt voor zijn schot.

Wat een leuke, gezellig en spannende wedstrijd was dit! We sluiten af met Penalty’s en de JO8 loopt joelend en zingend van het veld. Wat en mooie eerste wedstrijd.

Op naar de volgende wedstrijd.