Kansenregen

5301PZ
ZALTBOMMEL
tel. 0418-513064

De derde wedstrijd van de competitie was vandaag uit tegen Nivo-Sparta. Voorgaande jaren leverde deze wedstrijden altijd veel doelpunten op...   voor Nivo Sparta. De laatste keer ging ook verloren maar toen hadden we gelukkig nog oliebollen in de rust ;)

We waren vandaag weer compleet dus met 2 wissels gingen we richting Zaltbommel. De mentale spelletjes waren al begonnen want Nivo Sparta had ons kleedkamer 13 toebedeeld. Gelukkig doen wij niet aan bijgeloof.

Toen we het veld opkwamen was Nivo Sparta al met een professionele warming-up bezig. Overal pionnen en 2 trainers druk in de weer.
Wij deden rustig onze standaard warming-up.
We begonnen met Nic op goal, Cian rechtsback, Ties en Maura centraal en Sven linksback. Mees, Niels en Gwen stonden op het middenveld. Stephan en Kay waren de buitenspelers en Rinne de spits.

We begonnen erg goed aan de wedstrijd. Er werd goed gespeeld en we kregen veel, heel veel kansen. De ene nog mooier dan de andere maar de bal ging er maar niet in.
Na een goede passeeractie van Stephan kwam de bal via Mees bij Kay (met rugnummer 13) en hij wist het net wel te vinden: 1-0. Een verdiende voorsprong.

Na een kwartier kwamen Nienke en Stijn in het veld en gingen we door met aanvallen, maar weer kregen we de bal er niet in. De keeper van Nivo Sparta was een behoorlijke sta in de weg.

Nivo Sparta begon ook meer aan te vallen en Nic had een paar goede reddingen in huis. Na een corner van Nivo Sparta kregen we de bal niet goed weg en in de kluts wist Ties hem op de lijn tegen te houden. De bal kreeg een vreemde draai en leek het doel in te gaan maar Nic reageerde heel snel en tikte hem nog uit het doel.
Met een 1-0 voorsprong gingen we de rust in.

Een aloude voetbalwet zegt: "als jij de kansen niet benut, dan valt de goal aan de andere kant". Laat dit nu precies gebeuren 3 minuten na rust. Nivo Sparta kwam op 1-1. We bleven niet bij de pakken neer zitten en 7 minuten later wist Rinne ons weer op voorsprong te schieten.

Omdat wij verzuimden om te scoren bleef het spannend. Nivo Sparta kreeg ook steeds meer kansen. Gelukkig voor ons werd de gelijkmaker terecht afgekeurd vanwege buitenspel.
Vlak daarna schoot Stijn de 3-1 binnen met nog ongeveer 12 minuten op de klok. Was dit dan de bevrijdende treffer?
Nee, het zou nog spannend worden want Sven besloot om in onze eigen 16 de bal met de hand weg te slaan. Nivo Sparta benutte de toegekende penalty en ze waren weer terug in de wedstrijd.

We moesten nog een minuut of 7 volhouden tot het einde van de wedstrijd. Nivo Sparta rook hun kans en ging meer en meer aanvallen. Maura, Ties, Nienke en Sven moesten samen met Nic alles uit de kast halen om geen goal meer tegen te krijgen. Ondertussen bleven wij loeren op een counter om de wedstrijd definitief te beslissen. Niels kreeg nog een grote kans maar zijn schot ging op de paal.

Uiteindelijk hielden we de voorsprong vast en behaalden we een verdiende overwinning. Komende week gaan we werken aan het afronden ;)