10 man, 3 punten

4116GE
BUREN GLD
tel. 0344-572538

Op deze zonnige zaterdag stond de wedstrijd tegen DSC uit Kerkdriel op het programma.
We zaten voor vandaag krap in de spelers dus hadden we Nic gevraagd om te keepen vandaag. Helaas kwamen we nog krapper in de spelers toen Ties zich jammerlijk ziek af moest melden. Aangezien Sven een weekendje weg was waren we ineens maar met 10 spelers.
De JO11 had ook maar net genoeg, dus met z'n tienen en zonder wissels moesten we het doen vandaag.
Gelukkig zat ook DSC krap in de spelers en waren ze akkoord om dit keer 10 tegen 10 te spelen.

Daardoor konden we dus niet 4-3-3 spelen, dat werd 4-3-2. We begonnen dus met Nic op goal, Cian rechtsback, Maura centraal, Nienke linksback en Stephan voorstopper. Mees, Niels en Rinne vormden het middenveld en Stijn en Kay waren onze twee spitsen.
Onder het genot van een heerlijk zonnetje begonnen we goed aan de wedstrijd. We speelden goed voetbal en wisten ook kansen te creëren.
De eerste kans was voor Stijn nadat hij door Niels de diepte in was gestuurd. Helaas ging zijn schot op de paal.

We bleven de aanval zoeken en dat resulteerde in een aantal corners. Deze waren gevaarlijk maar een doelpunt viel er niet uit. Omdat Stephan eigenlijk geen man had kon hij doorschuiven naar het middenveld en na goed druk op de verdediging te zetten wist hij de bal te veroveren en zichzelf vrij te spelen om vervolgens de 1-0 binnen te schieten.

Vlak na de eerste goal nam de keeper van DSC een achterbal en deze kwam voor de voeten van Stephan. Zonder na te denken haalde hij vanaf een meter of 25 meteen uit en de bal ging over de keeper de goal in.

We stonden achterin heel goed te verdedigen en onder leiding van Maura wisten we DSC regelmatig buitenspel te zetten. Daardoor kwamen we niet echt onder druk en konden we lekker blijven aanvallen. Op het middenveld wisten Niels, Mees en Rinne elkaar goed te vinden en daardoor konden we kansen creëren. Helaas waren de verschillende kansen niet aan ons besteed.

DSC gaf zich nog zeker niet gewonnen en toen de buitenspelval niet goed werkte wisten te ze meteen te profiteren door de 2-1 binnen te schieten.
Halverwege de eerste helft kreeg DSC een uitgelezen kans om op gelijke hoogte te komen nadat Stephan de tegenstander in het strafschopgebied had gevloerd. Een terechte penalty was het gevolg. DSC rekende zich al rijk, maar Nic stopte de penalty uitstekend.

Met een 2-1 voorsprong gingen we de rust in. In de rust waren de spelers het erover eens, dat als we zouden blijven werken voor elkaar dan konden we deze wedstrijd wel eens gaan winnen. Maar we moesten wel blijven opletten want we waren er zeker nog niet.

Zo gezegd zo gedaan. De 2e helft gingen we verder met de aanval zoeken en we kwamen er regelmatig via Kay en Stijn uit maar we konden geen doelpunt gemaakt krijgen. Doordat we ver naar voren speelden kon DSC gevaarlijk worden op de counter.
Gelukkig waren daar steeds Cian of Nienke die de snelle spitsen op tijd wisten te achterhalen. Samen met Maura hielden ze de boel goed gesloten.

Na een kwartier in de tweede helft wist Stijn Mees aan te spelen en Mees kwam vrij voor de keeper en hij rondde rustig af.
Twee minuten later was de wedstrijd gespeeld toen Cian Stijn weg stuurde in de ruimte. Stijn kon vrij richting doel en schoot de 4-1 binnen.
Daarna was het verzet van DSC gebroken en kregen we nog een paar hele goede kansen maar deze konden we niet helaas verzilveren.

Een verdiende overwinning tegen een sportieve tegenstander. Ondanks de domper dat we maar met 10 waren en ook geen wissels hadden, hebben ze 60 minuten lang voor elkaar gewerkt en zodoende terecht de drie punten in de tas.

Volgende week een uitwedstrijd tegen NIVO Sparta.