Doelpuntenregen

4116GE
BUREN GLD
tel. 0344-572538

Deze week stond voor de JO13 eenzelfde wedstrijd op het programma als bij het grote Oranje. Ook wij moesten namelijk tegen de ploeg die onderaan staat in onze poule.
De bondscoach voorspelde al dat het niet perse een makkelijke wedstrijd zou zijn, maar dat Oranje wel veel de bal zou hebben en dat er veel kansen gecreeerd zouden worden. Het kwam aan op creativiteit en zorgvuldigheid in de afronding.

De spelers van JO13 hadden allemaal de wedstrijd gezien en we waren duidelijk naar elkaar: we gaan er vol voor en pas bij een groot verschil in goals kunnen we eventueel spreken van een makkelijke pot. Maar eerst de kansen maar eens zien te maken, want dat was de laatste weken nog wel een dingetje.

Ophemert was vol goede moed, ze stonden om 10 voor 10 al op het veld. (wedstrijd begon om 10:30). Wij waren nog lang niet zover en na het omkleden, de opstelling en de tactische bespreking kwamen wij tien minuten voor aanvang het veld op lopen.
Even een korte warming up en dan konden we van start.

We begonnen met Nic op goal, de vaste achterhoede inmiddels met Cian, Maura, Ties en Nienke. Op het middenveld begonnen Mees, Niels en Stephan en voorin stonden Kay, Rinne en Stijn. Van die laatste twee was het afwachten hoe het zou gaan want die hadden vrijdagavond nog een feestje gehad. Gelukkig zitten ze nog niet aan het bier ;)

We begonnen sterk aan de wedstrijd en na 1 minuut had Stijn de bal al in de goal liggen, maar hij werd afgekeurd vanwege buitenspel.
Ophemert kon daar niet lang van genieten want een minuut later maakte Stijn zelf de actie en schoot alsnog de 1-0 binnen. We speelden goed voetbal en kregen kansen. Uiteindelijk was het Niels die in de 6e minuut de 2-0 binnenschoot. 3 minuten later maakte Niels ook de 3-0.

Ondertussen had Ophemert nog geen aanval op de mat gelegd, dus dit zou wel eens een overwinning kunnen gaan opleveren. De achterhoede had weinig te doen. Af en toe een bal opvangen en weer inspelen.
Na een kwartier kwamen Sven en Gwen erin voor Stijn en Kay.
We bleven super voetballen en dat resulteerde in 2 goals van Mees, 1 mooie van Rinne die ze met links binnenschoot en nog 2 goals van Mees. Inmiddels was het dus 8-0 en we namen wat gas terug. Ophemert kwam ineens over de middenlijn en richting ons doel. Een kans kregen ze uiteindelijk niet. Met een ruime voorsprong zochten we de kleedkamer op voor de rust.

In de tweede helft kwamen Stijn en Kay er weer in voor Mees en Cian. We gingen wat schuiven met posities. Ties wisselde van plek met Rinne, Ties in de spits, Rinne voorstopper. Het duurde even voordat we weer gevaarlijk werden, we werden wat gemakszuchtig. Begrijpelijk met zo'n tussenstand.
Uiteindelijk wist Stijn er 9-0 van te maken voordat Stephan de tiende van de ochtend binnenschoot. Ties wilde ook een duit in het zakje doen en slalomde zich een weg door de Ophemert verdediging maar helaas vond hij de keeper op zijn weg.
Stijn maakte zijn eerste hattrick en schoot ons naar 11-0.

Na een kwartier kwamen Mees en Cian er weer in voor Stephan en Niels. Maura schoof door naar het middenveld en nu kwam Mees voorstopper te staan. Rinne ging weer in de spits en Ties terug naar de laatste man.
Vlak na deze omzetting schoot Maura van afstand de 12-0 binnen. Cian pikte ook zijn goal mee en maakte nummer 13.
Na een overtreding op Rinne kregen we een penalty mee. Rinne ging zelf achter de bal staan. Helaas, het werd geen 14-0.

We deden nog een omzetting en Kay wisselde met Nienke. Kay kwam dus achterin en won vervolgens elk duel ondanks dat hij naar eigen zeggen helemaal niet kan verdedigen.
Met een mooie actie kwam Gwen haar tegenstander voorbij maar samen met Nienke lukte het niet om een goal te maken.
Na een goede voorzet van Stijn kwam Gwen net te kort om binnen te schieten.
In de 51e minuut maakte Mees zijn vijfde en zijn mooiste. Van buiten de 16 schoot hij de bal via de onderkant van de lat erin.
De kers op de taart kwam van Maura. Ze kreeg teveel ruimte en ook zij schoot de bal van buiten de 16 in de kruising. 15-0.

Ophemert is de tweede helft de middenlijn niet over geweest. Nic had vandaag zijn handschoenen thuis kunnen laten want hij heeft niks te doen gehad. Wat een verschil met vorige week toen we er zelf opgingen met 14-0.

Wat vooraf een makkelijke wedstrijd leek, bleek achteraf ook zo te zijn. We hebben ons goed beloond door te blijven overspelen en elkaar de bal te gunnen. Het resultaat mag er zijn.

Volgende week spelen we uit tegen Haaften, dat zal een stuk lastiger worden.