Nieuwe indeling

4116GE
BUREN GLD
tel. 0344-572538

Deze week begon de 2e fase van het seizoen voor JO13. Dit seizoen worden we een aantal keer opnieuw ingedeeld om zo tot een gelijkwaardigere competitie te komen.

We begonnen de 2e fase tegen een bekende tegenstander: Nivo Sparta. In de 1e fase zaten we ook bij deze ploeg ingedeeld en die wedstrijd wisten we met 3-2 te winnen.

We wisten dus van te voren dat dit een gelijke wedstrijd zou worden. We moesten Sven dit keer missen maar verder waren we met dezelfde spelers. Nic kon dit keer weer keepen.

Van de vorige wedstrijd wisten we nog dat Nivo Sparta een goede keeper had die ver uit zijn goal kwam. Extra aandacht daarvoor door niet te snel proberen te schieten want de vorige keer hebben we een flink aantal keer tegen de keeper aangeschoten.

We begonnen met een vertrouwde opstelling. Nic zoals vermeld op goal, Cian rechtsback, Maura en Ties centraal en Nienke linksback. Het middenveld bestond uit Gwen, Niels en Mees.

Voorin stonden Rinne, Stijn en Stephan.

Zoals verwacht ging de wedstrijd gelijk op. Wij kregen wat kansen en Nivo Sparta kreeg ook wat kansen, maar echt grote kansen waren er niet. Na een minuut of tien kon Stijn ervandoor en wat we voorspeld hadden gebeurde ook: de keeper kwam uit en Stijn schoot te snel. Dit keer kwam de bal in het gezicht van de keeper. Dat was ook het beeld van de wedstrijd, wij kwamen steeds op snelheid er doorheen bij Nivo Sparta maar hun keeper stond ver uit zn goal en kon de meeste aanvallen daardoor onschadelijk maken.

Aan de andere kant stond Nic ook goed te keepen en zijn goal schoon te houden. Na een kwartier spelen kwam Kay (met scheenbeschermers) het veld in voor Stephan.

Kort daarna kon Rinne op de keeper af en deed ze wat ze moest doen, namelijk de keeper omspelen. Dat leek te lukken maar de keeper dook naar de bal en we kwamen niet tot een schot. Helaas voor Nivo Sparta raakte hun keeper bij deze actie geblesseerd en moest hij het veld verlaten. Een veldspeler moest nu de handschoenen aan.

In de 21e minuut wist Mees hiervan gebruik te maken door zichzelf vrij te spelen en de bal beheerst binnen te tikken. Doordat deze nieuwe keeper op de lijn bleef kon hij het rustig afmaken.

Na de 1-0 zakten we wat in en langzaam begon Nivo Sparta wat aan te dringen. We gaven veel corners weg en daar zat toch steeds wel gevaar in. We bleven af en toe met kunst- en vliegwerk overeind. (en wat geluk). Met een 1-0 voorsprong gingen we de rust in.

In de tweede helft kwam Stephan erweer in voor Rinne en gingen we iets anders spelen. We gingen van 4-3-3 naar 4-4-2 om iets meer grip te krijgen op het middenveld. Dat lukte en we gingen beter spelen. Na een dubbele 1-2 tussen Kay en Mees kon Mees richting goal, maar het lukte niet om te schieten omdat er een verdediger tussen kwam.

Ondertussen hadden Cian en Nienke hun handen vol aan de snelle aanvallers van Nivo Sparta, maar gelukkig voor ons zijn Cian en Nienke ook wekelijks op de brommer en wisten ze de aanvallers steeds weer te achterhalen. Nadat we weer wat kleine kansen hadden gekregen was het in de 39e minuut wel raak. Stijn werd weggestuurd en dit keer kwam de keeper wel uit. Met een schitterend lobje speelde Stijn de bal over de keeper en in het goal: 2-0!.

Na een kwartier in de 2e helft kwam Rinne erin voor Nienke. Inmiddels was Nivo Sparta geïrriteerd aan het raken door de achterstand en het missen van de kansen. Stijn werd hardhandig en zonder intentie de bal te spelen opgevangen door de tegenstander maar omdat Niels de bal oppikte en op de keeper af kon werd er terecht voordeel gegeven. Helaas wist Niels dit voordeel niet uit te buiten door een goal te maken. Steeds meer kwam er van Nivo Sparta commentaar op de scheidsrechter en de grensrechter.

Wij gaven hier het enige juiste antwoord op. Na een goede actie wist Mees de bevrijdende 3-0 te scoren. Dat gaf ons wel wat lucht.

Tegen het einde van de wedstrijd wist Nivo Sparta toch te scoren. Tot overmaat van ramp kon Maura  niet verder en moesten we snel en noodgedwongen wat omzetten. Niels moest even laatste man spelen en Nienke ging er ook bij in de verdediging. Nu was het aan Ties om de verdediging te sturen en dat ging prima. Hij zat er een paar keer goed tussen en we konden het tot het einde van de wedstrijd dicht houden.

Een goed begin van de JO13 in de 2e fase van de competitie. Volgende week een uitwedstrijd in Wadenoijen. Dat zal een hele andere wedstrijd worden waarschijnlijk.

Maar deze 3 punten nemen ze ons in ieder geval niet meer af.