If you can't win, make sure you don't lose

FC Engelen JO13-3

Buren JO13-1JM

27 november 2021 10:00

T. Wagemans

Sportpark Engelerpark
Engelerpark 10
5221AM
'S-HERTOGENBOSCH
tel. 073-6312219

Op deze koude zaterdagochtend vertrokken we om 9 uur richting het zonnige zuiden voor de uitwedstrijd tegen Engelen. Aangekomen in Engelen scheen inderdaad het zonnetje. De regen en natte sneeuw hadden we in Buren achtergelaten.
We begonnen in een inmiddels 4-3-3 opstelling. Nic op goal, Cian rechtsachter, Maura en Ties als centraal duo en Nienke linksachter.
Op het middenveld stonden Mees, Niels en Sven. Voorin stond Kay linksbuiten, Rinne spits en Stijn rechtsbuiten.

De wedstrijd begint gelijk opgaand. De aanvallen wisselen elkaar af, maar langzaam krijgen we wat grip op de wedstrijd. Engelen zakt ver in met veel man achter de bal en laat ons wat meer de bal. Ondertussen loeren ze op een snelle counter.
We komen er moeilijk doorheen maar na een corner krijgt Kay de bal bij de 2e paal. Hij schiet de bal op doel maar deze wordt net voor de lijn weggehaald en uiteindelijk heeft de keeper de bal in de handen.

Even later krijgt Rinne nog een kans als de keeper de bal loslaat na een schot, maar haar inzet gaat helaas over.
in de 13e minuut kan Engelen weer uitbreken en we krijgen de spits niet van de bal gezet. Hij kan op Nic af en weet te scoren. Balen want we leken de wedstrijd onder controle te hebben. Na een kwartier komt Gwen erin voor Sven en gaan we weer op zoek naar de gelijkmaker.

We zijn veel in de aanval maar steeds als we 1 of 2 man weten uit te spelen komen we er weer 2 tegen. Engelen weet steeds met veel man mee terug te gaan en zo veel drukte te creeeren waar wij niet doorheen lijken te komen. Steeds als we denken te kunnen schieten loopt er weer een speler in de weg.

In de rust peppen we elkaar op om in ieder geval toch een resultaat te proberen te halen. Sven komt er weer in en Cian schuift door naar voren. Het spelbeeld is hetzelfde als in de eerste helft. Tot aan de 16 meter van Engelen vinden we steeds de vrije man, maar echte kansen komen er niet.
Kort na rust stapt Sven niet opzij bij een lange bal van Engelen en hij weet hem te koppen. Dit ging wel ten koste van zijn bril die nu in 2 stukken ligt. Bril aan de kant en verder.
Ondertussen moeten we scherp blijven op de counter van Engelen. Nic staat soms bijna bij de middenlijn om de ballen op te pikken. Vanachteruit voetballen we goed, ballen worden niet blind weggerost maar in de voeten gespeeld. Gwen weet met een actie de 16 in te komen maar staat dan weer tegen een overmacht aan spelers van Engelen.
Ook Mees kan tot in de 16 komen, maar dan houdt het steeds op.

We gaan langzaam steeds verder naar voren staan en dat vraagt wat van de verdediging. Maar die stond de 2e helft goed. We wisten op tijd er tussen te komen. En als dan Maura of Ties er niet met een teen tussen zitten dan komt Niels nog vanaf het middenveld mee terug om het gat dicht te lopen. Met nog 5 minuten te spelen krijgen we een corner. Maura gaat mee de 16 in om iets te forceren.
De corner wordt weggewerkt en we moeten als een speer terug. Nienke is echter attent en weet de counter in de kiem te smoren.

Maura besluit om wat meer voor de verdediging te gaan staan om de afvallende bal op te kunnen pikken. Een goede beslissing want met nog 2 minuten te spelen krijgt ze de bal na een afgeslagen aanval voor de voeten. Maura neemt aan en met een schitterende knal van ruim buiten de 16 vliegt de bal over de keeper de goal in.

Een verdiende gelijkmaker! Maar zit er nog meer in? We proberen de winnende te maken maar krijgen een counter om de oren. De spits van Engelen staat vrij voor onze goal maar gelukkig voor ons schiet hij naast. We komen daarna niet meer in de buurt van de goal. Met een gelijkspel wordt de wedstrijd afgefloten.

Een verdiend gelijkspel. We hadden meer balbezit maar qua kansen was het gelijkwaardig. In ieder geval hebben we geknokt voor wat we waard waren en hebben we er in ieder geval nog een gelijkspel uitgesleept.
Zoals een wijs man ooit zei: "If you can't win, make sure you don't lose".

Nu afwachten wat de KNVB beslist over de competitie. Als alles doorgaat spelen we volgende week thuis tegen GVV.