De derde Derby

4116GE
BUREN GLD
tel. 0344-572538

Vandaag stond alweer voor de derde keer dit seizoen een wedstrijd tegen GVV op het programma.

We wisten dus inmiddels de kwaliteiten van deze ploeg. De vorige wedstrijd wisten wij net te winnen met 3-2 maar dat had ook andersom kunnen zijn. Helaas voor ons konden we vandaag niet beschikken over Nic en Gwen en dus moesten we een veldspeler laten keepen.

De eerste helft ging Stijn keepen en de tweede helft zou Cian de handschoenen overnemen. Volgens onze ingewijden was GVV wat verzwakt omdat hun spits geblesseerd is. Vooraf de ploeg nog duidelijk gewaarschuwd om GVV niet te onderschatten want een team bestaat uit meer dan 1 speler.

We begonnen dus met Stijn op goal, Cian, Ties, Maura en Nienke vormden de verdediging. Op het middenveld stonden Stephan, Niels en Mees en voorin stonden Sven, Rinne en Anne. Kay begon in de wissel.

We begonnen niet scherp aan de wedstrijd. Steeds waren we net te laat en de duels werden niet gewonnen. Al na 4 minuten kwamen we op achterstand. Door de goal werden we toch wakker geschud en gingen we langzaam beter spelen.

Zoals ook de eerdere wedstrijden waren we gelijkwaardig aan GVV en kleine details zouden het verschil gaan maken vandaag. Met Stijn op goal misten we voorin wel een hoop snelheid en dat speelde ons parten.

Rinne wist een paar keer door goed druk te zetten de bal af te pakken maar helaas kon ze niet tot een lekker schot komen. Ook Sven probeerde het van afstand maar zijn poging miste net genoeg kracht om over de keeper te gaan.

Achterin ging het wel steeds beter naarmate de wedstrijd vorderde, al hadden Cian en Nienke hun handen vol aan de snelle aanvallers van GVV. Gelukkig hebben we dan altijd Ties en Maura nog die er vaak nog tussen konden komen. Stijn hoefde niet vaak in actie te komen.

Na een kwartier kwam Kay erin voor Sven en met de aanmoedigingen van Sven probeerde we de gelijkmaker te maken. Ook Mees probeerde van afstand te scoren maar ook zijn bal kreeg niet genoeg hoogte om over de keeper te gaan.

Na een terugspeelbal van GVV kregen we op de rand van de 16 een vrije trap. Mees nam de vrije trap goed en de keeper kan hem met moeite verwerken. Echter konden we niet vanuit de rebound de bal op doel krijgen.

Vlak voor rust ontsnapte er toch een aanvaller van GVV aan onze verdedigers en hij liet Stijn kansloos. 0-2. Met dit tikje gingen we voor de rust de kleedkamer in.

In de kleedkamer werd snel het keeperstenue omgewisseld. Stijn kwam in het veld en Anne kwam in de wissel. Omdat Cian nu weg was achterin ging Stephan daar staan om toch nog snelheid op de rechtsback te houden.

Deze wisseling pakte helaas voor ons niet goed uit want juist vanaf die kant wist GVV bijna direct na rust de 0-3 te scoren. Als we al dachten om terug in de wedstrijd te kunnen komen, was dat nu toch wel meteen heel lastig geworden. Dat was ook te merken aan de ploeg. De koppies gingen een beetje hangen en het geloof leek een beetje weg te gaan.

We kwamen weer in de situatie dat we steeds net te laat waren waardoor GVV toch wel de gevaarlijkere ploeg bleef. Ondanks dat Ties heel veel duels wist te winnen, kwamen we niet echt aan voetballen toe. We probeerden wel met de lange bal Stijn weg te sturen maar dat lukte steeds net niet.

Wat er al aan leek te komen, gebeurde ook in de 41e minuut: GVV wist ook nog de 0-4 te scoren.

Na een kwartier in de tweede helft kwam Anne er weer in voor Stephan en zakte Rinne een linie terug. Het was nu echt volhouden tot het einde en hopen op een snelle uitbraak.

Uiteindelijk werd de inzet toch beloond: Sven wist Stijn te bereiken en Stijn speelde 2 verdedigers knap uit waarna hij goed met links de bal in de hoek schoot. Gelukkig in ieder geval de nul van het bord.

Verder dan deze ere-treffer kwamen we niet, sterker nog vlak voor tijd bepaalde GVV de eindstand op 1-5.

Helaas, helaas. Het zat er vandaag niet in. We kwamen toch een beetje felheid te kort. Aan de inzet lag het niet, maar op een of andere manier waren we bij de tegengoals steeds net een stapje te laat.

Volgende week zaterdag krijgen we een kans op eerherstel, dan gaan we op bezoek bij ASH. Dat is voorlopig de laatste wedstrijd van deze 3e fase. Daarna krijgen we weer een nieuwe indeling en beginnen we weer allemaal op 0 punten.