SV Buren JO13 waait met alle winden mee

4174GL
HELLOUW
tel. 0418-581531

Na de nederlaag tegen GVV hadden we het paasweekend vrij en stond er vandaag de uitwedstrijd tegen ASH uit Hellouw op het programma. Konden we ons weer herpakken en punten mee naar Buren nemen?

Begin dit jaar hadden we al een wedstrijd gespeeld tegen ASH, die wonnen we uiteindelijk vrij eenvoudig met 3-1. Maar ASH had prima resultaten gehaald in de competitie dus we moesten waken voor onderschatting. Iets wat ons nog wel eens gebeurd als we al eens van een tegenstander hebben gewonnen.

Op Stephan na hadden we een complete selectie vandaag, dus we vertrokken met 13 spelers richting Hellouw. Daar waar wij 13 spelers hadden, hadden ze bij ASH een extra blik spelers open getrokken. Met zeker 16 blauw witten was de bank druk bezet.

We begonnen in onze vertrouwde 1-4-3-3 opstelling met Nic op goal, Nienke, Maura, Ties en Cian achterin. Op het middenveld stonden Niels, Mees en Rinne. Voorin waren het Gwen, Anne en Sven die voor de goals moesten gaan zorgen. Stijn en Kay begonnen in de wissel.

Al tijdens de warming up bleek dat er vandaag een stevige wind waaide over het veld. We begonnen de eerste helft met de wind in de rug en we hoopte daar van te kunnen profiteren.

Een sterke start zorgde voor een paar goede aanvallen van onze kant. Wel bleek dat we deze keer achterin meer te duchten zouden hebben van ASH in vergelijking met de vorige keer.

Met veel wisselingen bij ASH voorin en doorkomende middenvelders moest Maura de defensie goed zien te leiden. Dat lukte buitengewoon. ASH kreeg niet veel kansen. Wij waren vaak in de aanval maar de wind was geen voordeel. Veel ballen waren te hard en gingen over de achterlijn of de zijlijn.

Na een goede actie kreeg Mees een goede kans. Hij wilde de keeper door de benen spelen, dat lukte maar via het been van de keeper ging de bal toch naast. Ook een schot van Mees ging net naast.

Na een kwartier kwamen Stijn en Kay erin voor Gwen en Sven. We probeerden met de wind mee gebruik te maken van de snelheid van Stijn. Koud in het veld kon hij op het goal af maar zijn inzet belandde in het zijnet.

Ondanks de wind kon ASH toch af en toe gevaarlijk doorkomen, maar Nic werd niet echt getest. De achterhoede stond goed. Na een goede actie van Cian kon Stijn weer de diepte in en hij wist een corner te verdienen.

Stijn ging zelf klaar staan om de corner te nemen. Mees vroeg om de bal en kreeg deze ook van Stijn. Zijn schot leek binnen te vallen maar helaas was de lat van het doel wat doorgezakt. Via de lat ging de bal uiteindelijk naast. Met een rechte lat had deze waarschijnlijk gezeten.

Met de brilstand nog op het bord gingen we de rust in. Anne en Ties werden gewisseld en Sven en Gwen kwamen er weer in. Sven in de spits en Gwen op de linkshalf. Rinne zakte een linie terug om de plek van Ties over te nemen. We moesten nu goed op letten achterin want ASH had nu de wind mee, dus de lange ballen zouden wel gaan komen was de verwachting.

We waren net 2 minuten onderweg toen Rinne achterin het duel won en ze meteen met de bal door ging over de as van het veld. Met een goede pass wist ze Sven te bereiken en Sven wist de bal langs de keeper van ASH te schieten. Mooie goal, en we waren van de nul af.

ASH moest nu wel komen en dat deden ze ook. Onze verdedigers moesten menig sprintduel aangaan en Maura moest de rugdekking verlenen. Dat ging uitstekend. ASH kwam wel dichterbij, maar echte schietkansen kregen ze niet. De ballen die Nic kreeg kon hij simpel oprapen.

Wel was ASH nog gevaarlijk via een corner. Met behulp van de wind draaide deze gevaarlijk in bij de 1e paal maar Cian stond daar niet voor niks en hij wist de bal weg te werken.

Na een kwartier spelen in de tweede helft won Nienke haar duel aan de linkerkant van het veld en zij wist Gwen te bereiken. Gwen op haar beurt gaf een goede pass naar Stijn. Stijn kapte zijn man uit, zodat de bal voor zijn rechter kwam en terwijl zijn coach riep: “Voorzet!” dacht Stijn wat anders 😉.

Hij haalde schitterend met rechts uit en de bal vloog prachtig in de verre kruising.

Direct na de goal kwamen Anne en Ties er weer in en gingen Mees en Cian eruit. Ties kwam op rechtsback en Anne in de spits.

ASH ging nog meer in de aanval en ze kregen een corner mee. Dit keer ging deze voorbij aan Ties die bij de 1e paal stond, en leek deze binnen te waaien. Gelukkig voor ons stond Nic precies op de goede plek en kon hij de bal keren.

5 minuten voor tijd kreeg Niels de bal op het middenveld. Met een schijnbeweging zette hij zijn tegenstander te kijk en vervolgens gaf hij de bal mee met Stijn. Voor de goal stonden Kay en Anne vrij dus weer werd er van de kant geroepen: “Voorzet!” . Ook dit keer werd er niet geluisterd en ook dit keer schoot Stijn de bal binnen. 3-0 en de wedstrijd definitief in het slot.

In de slotminuut kreeg ASH nog een corner maar deze was te hoog en te hard. De achterbal hoefde Nic niet meer te nemen want de scheidsrechter floot af.

Weer een winstpartij voor JO13. Een degelijke wedstrijd met 3 mooie goals, goede aanvallen en uiteindelijk weinig weggegeven en dus verdiend de 3 punten mee naar Buren. Ondanks de wind tegen de 2e helft, maar zoals een wijs man ooit zei: ‘Het is niet altijd een voordeel om met wind mee te spelen” Dat bleek vandaag maar.

Nu hebben we 2 weken vakantie en dan mogen we 14 mei weer. Dan spelen we de kraker tegen Hedel.