Buren JO19-1 begint met gelijkspel aan de competitie.

SC Elshout JO19-1

17 september 2016 14:00

J.Walraven

Buren JO19-1 – SC Elshout JO19-1

Na 2 bekerwedstrijden ( 1x winst en verlies ) stond vandaag de eerste competitiewedstrijd op het programma, SC Elshout JO19-1 was de tegenstander op Sportpark ’t Hulster. Dit seizoen is de samenstelling vrijwel intact gebleven t.o.v. vorig seizoen alleen heeft Patrick v. Arkel net voor het sluiten van de transfermarkt de overstap gemaakt naar de selectie van Buren1. Voor ons team een aderlating maar Patrick heeft in de eerste 2 competitiewedstrijden van Buren1 laten zien dat hij er klaar voor was om deze stap te maken.

Vandaag zonder Jarrel ( vakantie ) en Kees die wederom een mooie prestatie neerzette door met de Corsowagen van Buren de 1e prijs te winnen.

Precies 14.00 uur gaf Jan het startsein en was het begin van de competitie een feit. Al gauw bleek dat de ploegen aan elkaar gewaagd waren. De verdediging van Buren speelde een solide wedstrijd en de keeper van Elshout zorgde ervoor dat de kleine mogelijkheden die we hadden op niets uitliepen. In de 35e minuut gaf Cas een mooie voorzet op Kyle die de bal heerlijk tegen het net schoot maar helaas in buitenspelpositie stond. Net voor rust zouden we bijna scoren toen Floyd de bal van een meter of 25 de bal op zijn pantoffel nam richting de hemel schoot en de bal net onder de lat zag neerkomen maar de uitstekende doelman liet zich niet verassen zodat de ruststand 0-0 was.

Na de rust kregen allebei de ploegen wat meer ruimte en was het Elshout dat in de 51 min via een schot op de paal de rebound wel tussen de palen schoot en zo op een 0-1 voorsprong kwam. Nog niks aan de hand maar een paar minuten later voorkwam Sebastiaan met een prachtige verdedigende actie dat Elshout verder uit zou lopen. Buren probeerde wat dichter bij de goal van Elshout te komen en in de 69e min was Floyd dichtbij de gelijkmaker maar zijn bal werd door een mooie save van de keeper net uit het doel getikt. De tijd begon te dringen maar in de 80e min scoorde Cas na een assist van Menno de verdiende gelijkmaker tussen de palen 1-1. Een kopbal van Dennis had in de 88e min de overwinning kunnen brengen maar ging net over en Elshout kreeg hierna nog een goede mogelijkheid maar we hadden geluk dat hier buitenspel geconstateerd werd. Jan floot voor de allerlaatste keer op zijn fluit en was het 1e punt in de competitie een feit wat gezien de wedstrijd een terechte uitslag was. Hard gewerkt met z’n allen maar het kan en moet allemaal nog wat beter. Nog één vermelding, Menno kreeg na een ijzersterke wedstrijd die 1 minuut voor tijd eindigde met kramp de  titel “ speler van de dag “

Volgende week spelen we de uitwedstrijd tegen OJC Rosmalen.