Vertrouwenscontactpersoon

Preventiebeleid grensoverschrijdend gedrag SV Buren.

Vertrouwenscontactpersoon

De Vertrouwenscontactpersoon is binnen onze vereniging het eerste aanspreekpunt voor iedereen die te maken heeft met grensoverschrijdend- of ander ongewenst gedrag en hier met iemand over wil praten. De Vertrouwenscontactpersoon is beschikbaar voor iedereen die opmerkingen of vragen heeft over ongewenst gedrag of die over een concreet incident een gesprek wil met de sportvereniging. De Vertrouwenscontactpersoon is er voor kinderen/sporters, ouders van kinderen/sporters, toeschouwers, teamleiding, vrijwilligers, bestuur, etc..

Binnen SV Buren zijn onze vertrouwens contactpersonen:

Afbeelding1.png

Mijn naam is Joyce van Ginkel en woonachtig in de gemeente Buren. In het dagelijks leven ben ik werkzaam in de hulpverlening en in het onderwijs. 18 jaar geleden ben ik begonnen met voetballen bij een club in Tiel. In eerste instantie heb ik bij de jongens gevoetbald  tot er een meisjesteam kwam. Ook heb ik bij deze club twee jaar een meisjesteam training gegeven. Na 7 jaar heb ik afscheid genomen van de club in Tiel en ben ik lid geworden van de club SV Buren. Ik ben gestart bij het meisjeselftal en tot heden voetbal ik  nog bij de club, maar nu in het dames team. Naast lid ben ik ook een aantal jaar vrijwilliger geweest binnen de club om mijn steentje bij te dragen bij de kantinediensten. Gemiddeld ben ik drie keer per week te vinden op het voetbalveld om zelf te voetballen, maar tevens ook langs de lijn om te kijken.

De reden waarom ik mij wil in zetten als vertrouwenspersoon is dat plezier in de sport voor mij erg belangrijk is, maar ongewenst gedrag mag dit niet in de weg staan. Ik wil graag mijn steentje bijdragen als vertrouwenspersoon om dit te voorkomen of te behelpen, want ik vind het belangrijk dat iedereen met plezier kan sporten.

Afbeelding2.jpg

Hallo ik ben Bo Vork en woon in Buren, 28 jaar en werkzaam in de kinderopvang.

Sinds mijn 4e voetbal ik, begonnen bij SCR in Rijswijk. Daar was niet veel jeugd dus ben ik tussen de jongens begonnen. Toen ik ouder werd en er geen meisjes team was, ben ik overgestapt naar de meisjes van SV Buren. Daar voetbal ik nu nog, alleen in het dames elftal.

Naast mijn werk en sport doe ik ook vrijwilligerswerk bij de vereniging en sta ik geregeld langs de lijn om bij de jeugd of seniorenelftallen te kijken.

Plezier is het belangrijkste wat je moet hebben in een sport, samenspelen, met je team wat bereiken, maar vooral lol hebben met elkaar. Als personen zich niet gewaardeerd voelen, gepest worden of ongewenst gedrag ondervinden, wil ik daar graag bij helpen om dat op te lossen. Immers in sport en met name een teamsport is daar geen ruimte voor. Niet alleen winnen maar ook verliezen doe je met z’n allen. Plezier staat voorop.

Wanneer je met ons in contact wilt komen kun je mailen naar: [email protected]. Natuurlijk mag je ons altijd aanspreken. Te allen tijde zullen wij je melding discreet behandelen.