Voorwoord

Preventiebeleid grensoverschrijdend gedrag SV Buren.

Voorwoord;

SV Buren is een vereniging met vrijwilligers. Zij vormen de basis van onze vereniging. Zonder hen hebben we geen bestaansrecht en zouden onze leden niet wekelijks kunnen genieten van wedstrijden, trainingen en of onze kantine bezoeken.

SV Buren wil zorg dragen voor een veilige omgeving en een situatie scheppen waarin kinderen / sporters kunnen groeien en bloeien. Het opstellen van maatregelen om grensoverschrijdend gedrag te voorkomen hoort daarbij. Hiervoor hebben we binnen SV Buren een aantal afspraken gemaakt ten aanzien van het aanname beleid van vrijwilligers.

Het uitgangspunt van SV Buren is dat iedereen vrijwilliger kan worden. Om ervoor te zorgen dat we nu en in de toekomst blijven werken met vrijwilligers met integere bedoelingen hebben we een korte procedure opgesteld voor iemand die vrijwilliger wil worden.