Buren JO19 verliest eervol en loopt averij op.

TGG JO19-1

... (intikker)
...

19 november 2016 12:30

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen TGG JO19-1 op het programma.

Zonder Cas die nog niet hersteld is van zijn blessure gingen we in Den Bosch op bezoek bij TGG.

Na het collectieve falen van de ploeg vorige week bij Wilhelmina moesten we nu aantreden tegen de koploper. De heenreis was gezellig want het hele team moest in drie auto’s gepropt worden waardoor er op de achterbanken weinig ruimte meer was en Bea moest als trouwe supporter zelfs achterblijven in Buren !  Ook de navigatie van de leider en zijn zoon verliep niet helemaal vlekkeloos waardoor er ook nog eens wat hachelijke momenten ontstonden maar gelukkig kwamen we heelhuids aan bij TGG. Met Leroy en Kyle op de bank begonnen we aan de wedstrijd en gingen we proberen om het de koploper moeilijk te maken. En dat lukte, de ploeg kwam heel anders voor de dag dan vorige week en er werd goed gecombineerd en we lieten de bal het werk doen. Onze backs waren in het begin ongelukkig in de opbouw  maar we kwamen steeds beter in ons spel en Aron hield ons op de been met een aantal mooie reddingen. Nadat Kyle er halverwege de eerste helft inkwam kregen we ook veel meer dreiging richting de goal van TGG maar na 10 minuten in het veld gestaan te hebben was het al weer klaar voor hem want hij viel ongelukkig uit met een knieblessure. Dit was niet de enige pech want kort hierna kregen we een doelpunt om de oren waaraan wel een aardig buitenspelluchtje hing 1-0. We zaten inmiddels net voor de rust toen Sebastiaan na een mooie solo vliegles kreeg van de tegenstander die daar met geel voor beloond werd door de goedleidende scheidsrechter. De gifbeker was nog niet leeg want vlak voor het rustsignaal liep Dennis een “hamstringetje“ op en kon samen met Kyle de douche opzoeken.

In de rust had Cor iedereen moed ingepraat en gezegd dat er nog zeker een goed resultaat te halen was gezien het vertoonde spel in de 1e helft. Maar na een paar minuten in de 2e helft sloeg ook het noodlot toe voor  Floyd, hij kon er af met een dikke enkel. Dan maar met z’n tienen want we stonden nog steeds maar 1 doelpuntje achter. Langs de lijn konden we weer genieten want alle tien gaven ze alles en waren we de bovenliggende partij, we creëerden een aantal goede mogelijkheden met als hoogtepunt een mooie actie van Jasper die Kelt vrij voor de goal zette maar zijn schot belandde op de paal.

Toch trok TGG vandaag aan het langste eind want 20 minuten voor het eind scoorden zij de 2-0 en werd het voor de tien moegestreden jongens een onmogelijke opgave om deze stand nog recht te trekken.  Er werd hierna niet meer gescoord  en ondanks het verlies hebben we een goed gevoel overgehouden aan ons vertoonde spel. Vandaag helaas wel  3 vervelende blessures opgelopen en mede hierdoor hebben we onze thuiswedstrijd van komende zaterdag tegen Den Dungen verplaatst naar 10 december. Onze eerst volgende wedstrijd spelen we 3 december in Waalwijk tegen WSC.