2016 zit erop voor Buren JO19-1

Den Dungen JO19-2

Matthijs Kievit (afstandschot)
Leroij Vogelzang (vrije trap)

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 3e klasse 11

10 december 2016 14:00

J. Walraven

Vandaag voor de laatste keer de wei in dit kalenderjaar. Na vorige week de uitwedstrijd tegen WSC gespeeld te hebben was vandaag Den Dungen de gast op Sportpark ’t Hulster. Terugblikkend op vorige week, dat was onze beste wedstrijd van het seizoen. Omdat we nog met drie blessures te maken hadden schoten deze wedstrijd Kevin en Ryan ons te hulp en dat legde ons bepaald geen windeieren. Ze zorgden ervoor dat het team op een ander niveau ging voetballen en we speelden na rust WSC helemaal zoek en wisten het laatste half uur maar liefst zes doelpunten te scoren. Het was genieten voor de begeleiding en niet omdat we een dikke overwinning pakten maar vooral het plezier wat het team uitstraalde gaf ons een dikke voldoening  en een warm gevoel.

Vandaag dus Den Dungen, nog steeds zonder Floyd, Dennis en Cas maar met Roy en Luuk gingen we onze laatste wedstrijd in. Opvallend feit was dat Sebastiaan vandaag door aanwezigheid van Luuk op de linksbuiten mocht beginnen. En dat was te merken, binnen  4 minuten ging hij er op links vandoor maar miste zijn schot precisie en ging maar net voorlangs. Den Dungen was in het begin van de wedstrijd beter in het positiespel maar kon niet echt gevaarlijk worden. Sebastiaan was vandaag nadrukkelijk aanwezig en in de 21e minuut ging hij er weer vandoor op de linkerkant en gaf hij een perfecte voorzet op Roy die wel raad wist met deze kans en de bal snoeihard tegen het net aanschoot 1-0.  Vlak hierna kwam Roy één op één met de keeper maar helaas kon de keeper met een mooie redding een doelpunt voorkomen. Een rommelige fase hierna die in de 35e min onderbroken werd door onze onverzettelijke Matthijs. Hij verschalkte met een schot van een metertje of 30 de keeper van Den Dungen en tekende voor de 2-0 wat ook de ruststand was. Na rust liep het allemaal wat minder bij ons en het was Den Dungen dat in de 55e min de aansluitingstreffer scoorde 2-1. We kwamen onder druk te staan en even later was het Aron die met een reflex de gelijkmaker voorkwam. Soms moet je geluk hebben en dat hadden we in de 67e min toen Leroy een vrije trap mocht nemen en de keeper het schot  tussen zijn benen door in het doel liet glippen !! 3-1. Den Dungen kreeg hierna nog een grote kans op de aansluitingstreffer maar Aron wist wederom met een reflex een doelpunt te voorkomen. In de 89e minuut gooide Roy de wedstrijd op slot en schoot via de keeper en binnenkant paal de 4-1 binnen. De scheidsrechter vond het toen welletjes en floot voor het einde van de wedstrijd. Met deze 4-1 overwinning zit voor ons de najaarscompetitie erop en zijn we als 6e geëindigd in de competitie. Een mooie eerste helft van het seizoen gehad met wisselende resultaten maar we hebben veel plezier gehad en zijn bezig om de jongens al kennis te laten maken met het voetbal bij de senioren want dat komt nu wel erg nabij voor onze spelersgroep. De trainers van Buren 1 en 2 laten de jongens al met de selecties meetrainen en doen ook al regelmatig beroep op ze en ook bij Buren 3 en 4 word er al wekelijks door de jongens meegevoetbald. Als laatste wil ik onze scheidsrechter Jan bedanken voor het fluiten van onze thuiswedstrijden en Jack voor het uitlenen van spelers in tijden van nood. We gaan nu even genieten van de winterstop en kijken er naar uit om over 2 maanden te kunnen beginnen aan de voorjaarscompetitie.

Namens de spelersgroep en begeleiding van Buren JO19-1 wensen we iedereen alvast fijne feestdagen toe en een gezond en sportief 2017.