Buren JO19-1 - Asperen A1

Dion Boon (penalty)

A-Junioren (voorjaar), A1, 3e klasse A37

10 april 2010 14:30

Jan was er vandaag niet bij, dus was Kevin Groffen net als de wedstrijd tegen Sliedrecht onze leider. Kees was er natuurlijk ook bij. We begonnen de wedstrijd met een minuut stilte voor Joop van Breugel, die 5 dagen eerder op 76-jarige leeftijd was overleden. We hadden voor deze wedstrijd een uitgebreide warming-up die onze aanvoerder Max had afgekeken bij Dirk van het tweede. Met goede hoop gingen we de wedstrijd in. Iedereen was fit en had er een prima gevoel over. We begonnen fel en kregen al een paar kansjes. Helaas hadden we na een kwartier ook door dat Asperen een paar snelle aanvallers had. Nadat Wouter een paar keer had kunnen redden, scoorden ze nu wel. Uit een inworp kon hu spits doorlopen, Wouter en Boy aftroeven en scoren. Hierna kregen we wel een paar grote kansen van onder andere Dion, die helaas de paal raakte. Uit een tegenaanval scoorden zij weer. Hun rechtsbuiten schoot van dichtbij vol in de kruising. We gingen met goed spel en een 0-2 achterstand de rust in. Na de pauze gingen we weer fel van start. Helaas gold dat ook voor hun. Ze kwamen uit een counter op 0-3. De spits ging er vandoor en schoot, Boy wilde de bal tegenhouden, maar tikte hem net de andere kant op waardoor Wouter op het verkeerde been stond. We konden na een hoop aanvallen eindelijk ook scoren. Bij een corner werd iemand onderuit getrokken en Dion benutte de penalty. Dit gebeurde halverwege de tweede helft. Vlak voor het einde werd het ook nog 1-4. Wouter had een paar goede ballen gepakt, maar ging nu samen met Tommy de fout in. Tommy riep, Wouter speelde de bal te zacht in en Tommy kwam niet naar de bal toe. De spits kon doorlopen en scoren. Helaas konden we goed spel weer niet uitdrukken in de eindstand. Volgende wedstrijd maar weer proberen de eerste punten binnen te halen.

Wouter