Buren JO19 -1 wint laatste bekerwedstrijd.

MVV'58 JO19-2

Floyd Willemsen (penalty)
Kyle van Arkel (penalty)

Onder 19, JO19-1, Groep 8 13

29 oktober 2016 14:00

J.Walraven

Vandaag stond de bekerwedstrijd tegen MVV’58 op het programma. We moesten ons een half uurtje eerder melden want Jeroen Stap had voor het team een heerlijke lunch geregeld. Even lekker met z’n allen aan tafel en mijn bewondering voor een aantal jongens was erg groot dat ze met de mobiel in de ene hand het toch voor elkaar kregen om een boterham te smeren en soep te eten. Jeroen nogmaals bedankt voor de lunch namens het hele team. Verder was het vandaag ook voor het eerst dit seizoen dat we helemaal compleet waren en dit moest natuurlijk ook op de gevoelige plaat vastgelegd worden al viel het niet mee om allemaal een lach tevoorschijn te toveren omdat we tegen de zon inkeken.

Ook moest er nog gevoetbald worden en met een heerlijk zonnetje als toeschouwer boven ons Sportpark begonnen we aan de wedstrijd met als detail dat er voor beide ploegen alleen de eer nog op het spel stond. Het eerste half uur creëerden we enkele kansen maar een schot van Sebastiaan ging net over, Menno schoot net naast en Kelt wist de paal te raken. Wel was het nog even schrikken want Jasper leek een ernstige blessure opgelopen te hebben maar de buiteling, koprol en de drievoudige schroef bleken ingestudeerd te zijn en kon hij weer lachend de wedstrijd hervatten. Gelukkig was Floyd weer terug van een blessure en zette hij ons in de 29e minuut op voorsprong met een diagonaal schot in de kruising. Nog geen minuut later kreeg hij de kans op een tweede treffer maar schoot hij de strakke voorzet van Sebastiaan net naast. In de 33e minuut maakte Floyd toch zijn 2e treffer. Nadat Kyle was neergehaald in de zestien mocht Floyd van 11 meter schieten en faalde niet. Dit was ook de ruststand. Na rust eigenlijk hetzelfde beeld. We creëerden weer een paar leuke kansen maar een rush van Sebas aan de linkerkant leverde net geen doelpunt op en Cas had pech dat de lat in de weg stond voor een doelpunt. In de 76e minuut kreeg Aron een assist op zijn naam want een verre uittrap kwam precies bij Kyle aan en na een rush van 40 meter schoof hij de bal subliem lang de keeper in de verre hoek 3-0. De wedstrijd was gespeeld en in de 88e minuut verzilverde Kyle nog een zelf versierde strafschop wat de eindstand op 4-0 bracht. Een degelijke wedstrijd waarin alle ingrediënten het maakten tot een mooie voetbalmiddag.

Volgende week spelen we weer een thuiswedstrijd. Wadenoyen komt dan op bezoek op Sportpark ’t Hulster aanvang: 14.00 uur.