Buren JO19-1 pakt punt in de uitwedstrijd bij SCI

SCI JO19-2

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 3e klasse 08

18 februari 2017 15:00

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen SCI uit Sint- Michelsgestel op het programma. In het najaar hadden we daar een kansloze ( 1-4 ) nederlaag geleden. Maar eens kijken of we vandaag meer tegenstand konden gaan bieden.

Gelukkig had iedereen zijn lootjes verkocht en mochten alle spelers vandaag gewoon meespelen.

Leroy en Floyd waren afwezig maar kwam laatstgenoemde toch met positief nieuws, hij komt dinsdag naar de training om weer voorzichtig mee te doen. Kevin ging vandaag als 14e man mee en zou alleen in geval van nood invallen.

Precies om 15.00 uur klonk het fluitsignaal van de scheidsrechter en gingen we proberen om het SCI moeilijker te maken dan in de vorige wedstrijd. En dat lukte, in de 5e minuut stichtte Dennis gevaar met een kopbal richting kruising maar zat er te weinig kracht achter om het de keeper lastig te maken. 10 minuten later was de keeper wel kansloos maar had hij geluk dat het schot van Kyle buiten de zestien op de lat uiteen spatte. In de 1e helft waren we de bovenliggende partij en liet Jennifer haar klasse en inzet zien en was het wederom genieten van “Sebas” die vrijdag nog ziek op bed lag, in de warming-up aangaf dat het wel ging maar binnen een paar minuten al op de linkerkant van eigen zestien de achterlijn van de tegenstander haalde. Een prachtige 1e helft waarin SCI eigenlijk niks in te brengen had en wij ons te kort deden door niet te scoren en zo gingen we de rust in met een 0-0 stand.

De 2e helft begon meteen spectaculair. Gijs kreeg de bal op een meter of 20 van de goal aangespeeld gebruikte zijn lichaam goed in het duel met de tegenstander en verschalkte de uitkomende keeper met een mooie lobbal. 0-1. Helaas konden we van deze voorsprong maar kort genieten want SCI scoorde 5 minuten later de 1-1. Een voorzet van bijna op de achterlijn was lang in de lucht en lag plotseling achter Aron in zijn doel. Dit was ook meteen een beetje de kanteling van de wedstrijd. SCI werd sterker en wij gingen steeds vaker de lange bal hanteren ipv voetballen. In de 57e en 59e minuut had SCI twee één op één kansen maar was het Aron die zich niet liet verrassen. De minuten verstreken en wij kregen nog één grote kans, Kyle maakte een mooie actie op de linkerkant ging alleen op de keeper af maar schoot helaas net naast het doel. In de 87e minuut kwam Kevin er nog in en zorgde met 2 balcontacten nog voor de nodige onrust bij SCI.

Toch kwamen we in de 90e minuut nog heel goed weg want een speler van SCI speelde zich knap vrij in de zestien schoof de bal beheerst binnen de palen maar was het Aron die met een reflex er voor zorgde dat we een punt mee naar Buren namen. Een mooie wedstrijd met een uitstekende scheidsrechter waarin we als team hard gewerkt hebben en uiteindelijk was de 1-1 een terechte uitslag voor beide ploegen. We gaan nu 2 weken genieten van het carnaval, wintersport en voorjaarsvakantie en pakken de draad 11 maart weer op als Zwaluw VFC onze tegenstander is op Sportpark ’t Hulster.