Wadenoyen JO19-1 - Buren JO19-1

Wadenoijen JO19-1

Floyd Willemsen (penalty)

1 april 2017 13:00

Vandaag stond de derby tegen Wadenoyen op het programma. Zonder Kyle ( liesblessure ) en Desley ( werk ) reisden we met z’n veertienen af naar Sportpark Iepengaard. Eigenlijk was het schrijven van wedstrijdverslagen al verleden tijd maar toch maar besloten om nog één keer de toetsen van de laptop te toucheren. De jongens van Buren JO19-1, het zijn nu bijna allemaal volwassen gasten geworden. De meeste kennen elkaar al vanaf de peuterspeelzaal en de kabouters van Aafje, de plekken waar bij de harde kern van dit team vriendschap voor leven is gemaakt. In de loop der jaren zijn er jongens gestopt, hebben de toekomst hogerop gezocht of spelen nu al voor het 1e elftal van  sv Buren.

Buren JO19 is een goed voorbeeld hoe mooi het kan zijn om in je vrije tijd een teamsport te beoefenen.  Even lekker met je vrienden trainen na een drukke schooldag of een potje voetbal spelen op zaterdag. Natuurlijk worden er ook weleens harde noten gekraakt, maar worden de handen daarna ook meteen weer inééngeslagen.

Het goed functioneren van dit team is te danken aan onze vereniging. Het lijkt altijd maar vanzelfsprekend dat er getraind kan worden, je wedstrijden kan spelen en dat je in een clubtenue aan de aftrap staat. Maar hier gaat een hele organisatie van vrijwilligers aan vooraf om dit te bewerkstelligen. Hiervoor willen we graag een iedereen bedanken dat de spelers van Buren JO19 in al die jaren alle trainingen en wedstrijden met veel plezier afgewerkt hebben.

Er werd vandaag ook nog gevoetbald, in het 1e halfuur waren we heer en meester op het veld, na 2 schoten op de lat van Gijs en Sebastiaan was het Gijs die in de 24e minuut met een droge knal Buren op een 0-1 voorsprong schoot. Het leek een makkelijk middagje te worden maar niets was minder waar. Wadenoyen counterde in de 29e en 36e minuut naar een 2-1 voorsprong. Hierna had Floyd pech dat ook een schot van hem op de lat uitéénspatte. In de 2e helft liep het allemaal moeizaam en moest er een strafschop ( handsbal ) aan te pas komen om langszij te komen. Gelukkig faalde Floyd niet en schoot feilloos de bal tegen het net 2-2. Hierna kregen we iets meer vertrouwen en was het Menno die na een mooie pass van Dennis in de 79e minuut de keeper verschalkte 2-3. Menno werd met dit doelpunt matchwinnaar, Wadenoyen probeerde nog wel de 3-3 te maken maar onze aanvoerder Kelt maakte met zijn snelheid en slidingen nog een paar counters onschadelijk.

Met de drie punten weer richting Buren en gaan we ons deze week voorbereiden op de thuiswedstrijd komende zaterdag tegen RKTVC aanvang: 14.00 uur.