Buren 1 - BZS 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

19 september 2010 14:30

Hofman, H.

BUREN - De Betuwse derby in de vierde klasse F tussen Buren en BZS werd met 1-4 gewonnen door de bezoekers uit Beusichem. Het was een wedstrijd met twee verschillende helften. Buren deelde in het eerste half uur de lakens uit en had een viertal prima scoringsmogelijkheden. De ploeg verzuimde echter de kansen te verzilveren.

BZS kreeg een goede kans en die werd koppend door op acrobatisch wijze door verdediger Sander Scheffel, die in het verleden ook wel tussen de palen stond, onder de lat weggehaald. Gescoord werd er voor de pauze niet: 0-0

In de tweede helft nam BZS het initiatief over en speelde Buren van de mat. De gasten lieten eerst ook nog enkele kansen onbenut, maar toen de eerste treffer er eindelijk in lag was er voor Buren geen houden meer aan.

BZS had in het eerste bedrijf moeite om verdedigend de zaken op orde te krijgen. De ploeg moest al vroeg terug en al in de vierde minuut moest doelman Brian Blokland zijn kunnen tonen op een hard schot van Martin Verwey. Net las vorige week maakte de invaller-doelman een uitstekende beurt en speelde foutloos.
Tussen de vijftiende en vijfentwintigste minuut drukte Buren BZS danig terug. Opnieuw redde Blokland. Spits Ado Mehic kreeg de vrije doortocht aan de rechterkant.
In plaats van nog wat meters te maken schoot hij van buiten het strafschopgebied. De bal zeilde over de lat. Verwey was er nog een keer dichtbij. Zijn lob was echter te kort.

Trainer Van Soelen van BZS zette zijn elftal in de pauze was anders neer. En daarmee was het meteen gedaan met de Burense dadendrang. BZS nam het heft in handen en raakte zeven minuten na de hervatting in een aanval eerst de paal en vervolgens de lat.

Die waarschuwing schudde Buren echter niet wakker. Daniël van Dalem moest met een spagaat redding brengen ten koste van een hoekschop en een blessure. Nadat de aanvoerder weer was opgelapt kwam de bal voor het doel en werd vervolgens door de helemaal vrijgelaten Tom van der Neut ingekopt: 0-1.
Er waren 64ste minuten gespeeld. Zes minuten later kreeg Buren een tweede mokerslag te verwerken. De bal werd op Martijn Ehlhardt, die in de tweede helft in de ploeg was gekomen, gespeeld. De spits liep nog een stukje door, nam maat en schoot de bal in de uiterste hoek. Doelman Wesley Broekhuizen was kansloos: 0-2.

Buren probeerde het wel, maar de echte overtuiging ontbrak. Toch kwam de ploeg drie minuten voor het einde terug in de wedstrijd dankzij een benutte strafschop van Derk-Jan van Essen. Invaller Thom Kleiss was gehaakt door René van Duren en dat gebeurde net binnen de beruchte lijnen.
Ineens had Buren weer haast. BZS kwam echter niet in paniek en bleef op counters loeren. Dat leverde in de blessuretijd nog twee treffers op. Niels van Dooijeweert bediende zijn broer Frank en die maakte er 1-3 van. Dat was natuurlijk de beslissing. Daarna speelde Ehlhard de sprintende Niels van Dooijeweert aan en die kon inschieten: 1-4.