Buren 2 bezwijkt onder de druk.

Emplina 3 (zon)

Buren 2

6 september 2020 12:00

Vandaag stond de uitwedstrijd bij Emplina 3 op het programma. Ook Emplina had de 1e bekerwedstrijd gewonnen en kon er dus meteen gesproken worden over een belangrijke pot want de winnaar zou dan goede kans maken om in de knock-out fase van de beker te komen. En dan komt er meer bij kijken dan alleen voetbal. De begeleiding van het team bezweek als 1e onder de "druk"  en besloot om al om 10.15 uur te verzamelen op ons Sportpark terwijl er pas in de middag gevoetbald moest worden. Je bent dan wel lekker op tijd in Empel maar de spelers zijn zo te lang bezig met de tactiek te bespreken dat ze niet meer weten wat er afgeproken is en als je ook nog eens te lang in de buurt van de kantine van Emplina bent word je in trance gebracht door de geur van de worstenbroodjes en verlang je alleen nog maar naar het einde van de wedstrijd om deze lekkernij naar binnen te schuiven.  Dat was allemaal terug te zien op het veld.  De ploeg was geen schim van vorige week en ze lieten de tegenstander het spel dicteren.  Aron kon met een paar fraaie reddingen zijn doel schoonhouden maar in de 22e minuut opende Emplina verdiend de score uit een corner.  Meteen ontstond er paniek bij Buren en werd er onderling van positie gewisseld wat het team ook niet ten goede kwam.  In de 28e minuut pakte Coen een gele kaart en moest het team dus ook nog eens tien minuten met tien man voetballen. Emplina maakte van deze nummerieke meerderheid dankbaar gebruik en scoorde de 2-0 wat ook de ruststand was. De 3 wissels in de rust  aan de kant van Buren konden het wedstrijdbeeld niet meer veranderen en Emplina maakte met 5 doelpunten de 7-klapper compleet. Één hoogtepunt kende de 2e helft voor Buren, een perfect genomen corner van Dennis Denekamp werd op een fraaie manier ingekopt door Jeroen en daarmee werd de spreekwoordelijke eer gered. De "druk" was zo groot geweest dat na afloop van de wedstrijd het halve team de slootskant opzocht i.p.v. de kleedkamer en de ander helft in trance naar de kantine liep om te ondervinden of de worstenbroodjes net zo lekker smaakten als de geur die ze verspreidden. Volgende week staat om 11.00 uur de 3e bekerwedstrijd op het programma thuis op Sportpark 't Hulster.  Om 10.45 verzamelen en gelukkig zijn er geen worstebroodjes verkrijgbaar in onze kantine.