Buren 2 start nieuw seizoen met ruime bekerzege

30 augustus 2020 11:00

J. v/d Sluis

Eindelijk was het zover,

Buren 2 mocht het officiële seizoen openen op Sportpark ‘t Hulster met een bekerwedstrijd tegen CHC 4

Het was ongeveer een half jaar geleden dat de mannen van Buren 2 weer de voetbalschoenen uit de tas konden halen voor een wedstrijd en sindsdien is er wel het één en ander veranderd vooral buiten het veld. Een protocol met vele richtlijnen en regels bepalen in dit nieuwe Coronatijdperk hoe we gebruik moeten maken van ons Sportpark om te doen wat in ons bloed zit nl: voetballen.

Binnen de lijnen is er weinig veranderd, de teamsamenstelling van Buren 2 is nagenoeg hetzelfde als vorig seizoen al viel wel op dat een gedeelte van het team het afgelopen jaar de voetballoze periode gebruikt heeft om aan hun Sixpack te werken terwijl anderen in deze periode ervoor gekozen hebben om het “afdakje” boven hun gereedschap wat uit te breiden.

Om 11.00 uur precies floot scheidsrechter Jan v/d Sluis en gaf het startsein voor de wedstrijd.Als er zolang niet gevoetbald is, is het natuurlijk voor iedereen even wennen en bleek er in de wedstrijdbal wat minder lucht te zitten dan een half jaar geleden en was een supporter vergeten dat je tijdens een wedstrijd niet met koffie dwars over het veld mag lopen.

Niets leek erop dat het team een half jaar niet gespeeld had en werd het een leuke pot met veel doelpunten waarbij Buren steeds een marge van 2 snel uit handen gaf maar toen Wesley met een 4-2 voorsprong halverwege de 2e helft een penalty stopte was het verzet gebroken van de tegenstander en bepaalde Jeroen met een strak schot de eindstand op 5-2.

Het was weer goed om op het veld te staan en wie weet komt de potentie die er in de spelers van Buren 2 zit dit seizoen eindelijk uit of blijven ze ook dit jaar de “eeuwig slapende parels”.