Buren JO14-1G is klaar voor het nieuwe seizoen.

Buren JO14-1G

Achilles Veen JO14-1

19 september 2020 11:00

D. Denekamp

Vandaag stond voor Buren JO14-1G de 1e competitiewedstrijd op het programma thuis tegen Achilles Veen. De bekerwedstrijden werden allemaal glansrijk gewonnen maar uitslagen zeggen eigenlijk niets en kunnen een vertekend beeld geven over de prestaties van een team. Er zit maar één ding op om erachter te komen of ze zo goed voetballen en dat hebben we gedaan. Thuis online ingecheckt en op de fiets naar het Sportpark waar Buren JO10 en JO12 al druk aan het voetballen waren. Een kwartier voor de wedstrijd was het nog erg stil rond het hoofdveld maar de teams waren al bezig met de warming-up. De eerste voetbalmoeder kwam aangelopen en vroeg zich ook af waar alle trouwe supporters waren. Hier was natuurlijk een verklaring voor want met dit mooie weer was iedereen eerst nog druk bezig om de was op te hangen, barbecue vlees te halen en de boodschappen te doen voor het weekend. Binnen 10 minuten kwamen de toeschouwers toch in grote aantallen aan wandelen en was het gezellig druk langs de lijn toen de scheidsrechter om 11.00 uur precies zijn fluit voor de eerste keer liet horen.  Buren JO14-1G is een mix van dames en heren maar de eerste minuten werd al duidelijk dat het een uitgebalanceerd team is en de trainer precies weet wie en waar hij iedereen op welke positie moet zetten om een maximaal rendement te halen uit het team. Vanaf de start werd er goed gevoetbald en was het een genot om naar de wedstrijd te kijken. Alle facetten van het spel kwamen aan de beurt, opbouw van achteruit, diepe ballen op de snelle spits, vleugelspelers die individuele acties maakten en op het middenveld werden de longen uit het lijf gelopen om de opengevallen ruimtes dicht te lopen. Het eerste kwartier werd de tegenstander overlopen en stond Buren al snel voor met 3-0 en was de treffer van Rinne van ongekende schoonheid. Zo goed het in het veld ging liep het langs de lijn wat stroever want ondanks dat enkele moeders met de camera in aanslag de wedstrijd aan het filmen waren dachten ze ook tegelijk te kunnen “socializen” en zo werd het doelpunt van de kroost ondanks minuten aan filmmateriaal gemist. Buren bleef ook het 2e gedeelte van de 1e helft goed voetballen en ging de rust in met een 5-1 voorsprong. In het voetbal is het een geschreven wet dat wanneer je de 2e helft met een grote voorsprong ingaat het voetbal net even iets minder wordt, je bent niet meer zo geconcentreerd, er worden vaak te veel individuele acties gemaakt en er wordt wat vaker gewisseld. Dit was vandaag ook het geval al was het voetbal na de rust toch nog van een redelijk niveau, werd er gebikkeld en wist Jeroen met een prachtige vrije trap de eindstand op 6-1 te bepalen en was de eerste overwinning in de competitie een feit.

De conclusies van vandaag zijn:

• De dames en heren van JO14-1G hebben zich enorm ontwikkeld en zijn klaar voor het nieuwe seizoen.
  • Het team een trainer heeft waar ze heel erg blij en zuinig op moeten zijn.
  • De passie van het team, de gezelligheid en support langs de lijn een beeld gaven van een voetbalwedstrijd hoe die gespeeld zou moeten worden zowel binnen als buiten de lijnen.

Complimenten aan het team en begeleiding en trek deze lijn door in het komende seizoen.