Het Spookdoelpunt

4175ER
HAAFTEN
tel. 0418-591440

De een-na-laatste wedstrijd van deze competitieronde was uit tegen Haaften. Haaften staat 1 plek boven ons op de ranglijst met 3 punten meer en een veel beter doelsaldo. We wisten dus dat we waarschijnlijk niet over Haaften heen zouden kunnen gaan op de ranglijst tenzij we met 10-0 zouden gaan winnen. Gezien de eerdere uitslagen van ons en Haaften lag dat niet in lijn der verwachting.
Met de herfstvakantie in aantocht waren er onder de spelers wat weekendjes weg geboekt en toen ook Ties ziek bleek te zijn kwamen we toch wel heel krap in de spelers. Gelukkig wilde Thom meedoen en zodoende konden we toch met 11 spelers afreizen richting Haaften.

De wedstrijd stond om kwart voor tien op het programma en dat was voor sommige toch wat vroeger dan we gewend zijn. Er waren hier en daar nog wat kleine oogjes.
Bij Haaften kregen we niet echt een warm welkom, op deze koude ochtend stond de verwarming in onze kleedkamer uit wat tot een hoop geklaag leidde van onze spelers. De thermoshirtjes werden massaal uit de tassen getrokken om toch wat warmer te blijven.

We begonnen deze wedstrijd met Nic op goal, Thom als laatste man en dus voor Maura een nieuwe positie, namelijk voorstopper. Nienke en Sven waren de links- en rechtsback. Het middenveld bestond uit Cian, Niels en Gwen. Voorin stonden Stijn, Rinne en Kay.

Al snel bleek dat we met Thom achterin een goed slot op de deur hadden want hij pikte veel ballen op. Ook voetballend scheelde het veel waardoor we steeds aardig onder de druk uit kwamen. Haaften speelde goed en we waren aan elkaar gewaagd. Haaften drukte ons regelmatig naar achteren maar echt grote kansen wisten ze niet te creeëren.

De eerste kans voor ons was voor Stijn. Na een lange bal van achteruit wist hij op snelheid zijn tegenstander voor te blijven, helaas ging zijn schot net voorlangs. Het spel bleef op en neer gaan, maar de grote kansen bleven aan beide kanten uit.

Haaften had een goede speler op de flank staan met snelheid en techniek en wist daarmee regelmatig Nienke voorbij te komen. Helaas voor hem kon hij dat per aanval meerdere keren doen want ze kwam steeds weer terug. Hij heeft zelden zo'n lastige helft gespeeld denk ik.

Lang leek de 0-0 ook de ruststand te worden maar na een uitbraak van Rinne kon ze niet meer achterhaald worden en ze rondde prima af. 0-1.
Wij krijgen door de goal meer vertrouwen en gingen steeds beter voetballen.
6 minuten na de 0-1 pikte Thom de bal achterin en hij besloot een solo in te zetten. Hij stak het hele veld over om uiteindelijk uit te halen en de 0-2 binnen te schieten. Dat was tegen het zere been van Haaften, die waren niet blij met deze actie.

Haaften werd iets fysieker en er moesten wat tackles ontweken worden. In de rust besloten we om geen wissels toe te passen, het stond immers goed bij ons.

De tweede helft kwam Haaften sterk uit de kleedkamer. Ze drukten ons ver naar achteren en kwamen steeds dichter naar de goal van Nic. Ondertussen konden wij met onze snelheid voorin gevaarlijk worden in de counter. Dat is toch wel een goed wapen van ons met zoveel snelle spelers voorin.

Zoals gezegd werd Haaften steeds dreigender en hadden onze verdedigers de handen vol. Helaas voor Haaften stond Thom vaak op de goede plek om de aanval onschadelijk te maken. Dit, en de goal in de 1e helft, zorgden voor wat frustatie bij Haaften en Thom moest regelmatig de tackels ontwijken. Toen Thom niet geraakt kon worden was uiteindelijk Maura het slachtoffer en moest ze een tik incasseren.
Haar antwoord kwam in de 38e minuut door met een goede pass Rinne weg te sturen. Rinne schatte de pass op waarde in en maakt de 0-3.

Na een botsing met Sven bleef een Haaften-speler geblesseerd liggen. Sven ging er bij zitten en vroeg netjes hoe het ging met hem. Dit sportieve gebaar leverde Sven de complimenten op van het Haaften-publiek. Volgende keer misschien nog een kusje erop, net als Michiel Kramer deed ;)

We kregen nog kansen op meer, maar het schot van Kay werd geblokt. Ook Rinne en Stijn konden geen doelpunt meer meepikken.
Ook Haaften wist niet te scoren en met een clean-sheet namen we de drie punten mee terug naar Buren. Eerlijk is eerlijk, de aanwezigheid van Thom maakte veel verschil vandaag, maar uiteindelijk heeft het hele team er voor gewerkt en daardoor ook verdiend gewonnen.

Later die dag kregen we nog een positieve verassing vanuit Haaften: in de voetbal.nl app was een 0-4 einduitslag ingevuld. Niemand heeft dat vierde doelpunt gezien, dus wie die gemaakt heeft?

Komende zaterdag spelen we laatste wedstrijd van deze periode, thuis tegen Wadenoijen. Hopelijk is iedereen dan weer terug van vakantie en weer helemaal fit en kunnen we een mooi resultaat neerzetten.