Buren 1 - Teisterbanders 1 (zon)

Buren 1

Teisterbanders 1 (zon)

Ado Mehic (schot)
Ado Mehic (schot)
Elco Verkerk (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

3 april 2011 14:30

Zwan, P. van der

In de derby in de vierde klasse F Zuid 1 was Buren een maatje te groot voor Teisterbanders, dat een nederlaag met maar liefst 5-1 aan de broek kreeg. Buren passeerde Teisterbanders op de ranglijst en heeft nu een punt meer. Bovendien heeft Teisterbanders een wedstrijd meer gespeeld. Komende zondag spelen beide ploegen opnieuw tegen elkaar, dan in Kerk-Avezaath.

De wedstrijd was eigenlijk nooit echt spannend. Daarvoor bepaalde Buren het spelbeeld te veel en ook het scoreverloop was in het nadeel van Teisterbanders. Buren nam al in de elfde minuut de leiding toen Martin Verweij werd aangespeeld en die scoorde. Na een ingooi ging de bal via Elco Verkerk naar Ado Mehic. Die omspeelde de doelman en maakte er 2-0 van.

Na een goed half uur werd het door een curieus doelpunt 2-1. Derk-Jan van Essen schermde de bal af voor doelman Wesley Broekhuizen. Die schoot de bal tegen de doorgelopen Kevin Buijsrogge aan en de spits kon de bal in het verlaten doel schuiven.

Als Teisterbanders al voornemens had om er in de tweede helft nog iets aan te gaan doen dan werden die voornemens al snel de nek omgedraaid. Want vijf minuten na de hervatting ging Verweij de diepte in. Hij bereikte met zijn voorzet Mehic en die scoorde met zijn chocoladebeen met een diagonaal schot de 3-1.
Daarmee gooide Buren de wedstrijd op slot. Teisterbanders heeft dit seizoen veel moeite met scoren. In iedere wedstrijd schiep de ploeg zich nog wel wat kansen, maar dat was zondagmiddag in Buren ook niet eens het geval.

De thuisclub domineerde en bouwde de voorsprong verder uit. Na een pass over vijftig meter van Dion Gerritse op Elco Verkerk maakte die er 4-1 van. Een kwartier voor het einde scoorde Verweij met een wippertje over de doelman de 5-1.
Een smet op de verder prima wedstrijd van Buren was de rode kaart van routinier Lean Vogelzang. Die werd in zijn kruis gepakt en speelde daarna voor eigen rechter. Rood in de negentigste minuut bij deze stand is niet echt slim. Hij zal een aantal wedstrijden ontbreken.