De laatste van 2021

5331XL
KERKDRIEL
tel. 0418-631855

De laatste wedstrijd voor de winterstop was in Kerkdriel tegen DSC. In de vorige fase hadden we al tegen DSC gespeeld, die wedstrijd werd toen gewonnen door ons.

De laatste uitslagen van DSC lieten zien dat ze maar weinig tegendoelpunten kregen maar ook zelf niet vaak scoorden. Een lastige tegenstander dus.

Omdat Nic vandaag niet mee kon doen ging Maura keepen. Ties nam de rol van Maura achterin over. Stephan was de voorstopper en Nienke en Sven de backs. Het middenveld bestond uit Gwen, Mees en Niels. Voorin stonden Kay, Stijn en Rinne. Cian begon op de bank.

We begonnen wat slap aan de wedstrijd en de eerste kansen waren voor DSC. Met name met buitenspel stonden we nog niet goed op te letten en daardoor kon DSC de overhand pakken in de wedstrijd.

Echt grote kansen kwamen er niet omdat we wel steeds op tijd er weer tussen zaten. Uiteindelijk hoefde Maura niet serieus in te grijpen en konden we het gevaar steeds afwenden.

Langzaam werden we feller en gingen we beter spelen. We kwamen aan aanvallen toe en we kregen ook een paar goede kansen. Rinne en Stijn stuitten echter op de goede keeper van DSC. Nu wisten we meteen waarom DSC zo weinig goals tegen krijgt, ze hebben een goede keeper op goal staan.

Toch wisten wij op voorsprong te komen. Een schot van Niels ging richting de bovenhoek. De bal werd onderweg nog aangeraakt door een speler van DSC en toen was de keeper helemaal gezien.

Na 15 minuten kwam Cian in het veld voor Nienke. We bleven hetzelfde spelen en met veel inzet wisten we DSC van de goal af te houden.

DSC bleef wel steeds gevaarlijk via de counter dus daar moesten we alert blijven. 3 minuten voor rust wist de spits van DSC vanaf eigen helft ervandoor te gaan. Cian en Stephan konden hem niet achterhalen. Zijn schot werd door Maura niet meteen klemvast gepakt maar op de grond had ze hem snel genoeg te pakken voor de lijn. Goede redding. Maar de spelers van DSC begonnen te roepen dat de bal over de lijn was geweest en de scheidsrechter besloot vanuit de middencirkel om de goal toe te kennen. Onmogelijk dat hij vanaf daar goed zicht op de situatie heeft gehad.

Hevig ontdaan en vol ongeloof gingen we richting de kleedkamer. Maura was enorm verbolgen dat die bal als goal werd geteld. In de rust waren we het eens: nu niks zeggen, gewoon met zijn allen de 2e helft alles geven om die wedstrijd alsnog te winnen en DSC en de scheidsrechter het nakijken te geven.

Nienke kwam er weer in en Niels kwam in de wissel. Dat betekende dat Sven naar het middenveld ging en Cian en Nienke weer de backs waren. We bleven de hele tweede helft op zoek naar die goal, maar de keeper van DSC stond steeds in de weg. Aan de andere kant kon DSC er af en toe gevaarlijk uitkomen maar dan was er altijd wel Cian of Stephan die er nog tussen kwam.

We bleven zelf de aanval zoeken en Mees en Rinne kregen een paar goede schiet kansen maar ze konden het net niet gevonden krijgen. Ook Kay en Sven kregen kansjes, maar ook die waren niet raak.

Niels kwam er weer in en Mees ging in de wissel. Het spelbeeld bleef ook het laatste kwartier hetzelfde. Om de laatste 5 minuten nog meer druk te geven op de goal van DSC kwam Mees weer in het veld voor de moegestreden Kay. Vlak voor tijd was er ineens de mogelijkheid voor Niels. Zonder na te denken nam hij de bal op de linkerschoen en hij schoot over de keeper, maar helaas ook over de goal.

Na die grote kans werd het de scheidsrechter toch te spannend want hij floot vrijwel direct erna voor het einde van de wedstrijd.

Een spannende wedstrijd met toch een bittere nasmaak. Want het gevoel dat we bestolen zijn van een overwinning blijft toch hangen. Ondanks dat we misschien dan in de tweede helft de kansen hadden moeten afmaken. Helaas is dit ook onderdeel van het voetbal en zullen we het moeten accepteren.

We hebben geknokt voor wat we waard waren en wederom een super teamprestatie neer gezet. Met dit ene punt erbij hebben we toch mooi de 2e plek in de competitie achter Wadenoijen gepakt. Mede dankzij het feit dat nummer 3 GVV een wedstrijd minder heeft gespeeld, maar toch.

Nu genieten van de winterstop en wachten op de nieuwe indeling. Eind januari zijn we weer terug.