Kansenregen

4174GL
HELLOUW
tel. 0418-581531

Afgelopen zaterdag zouden we de laatste wedstrijd van fase 3 spelen tegen ASH. Maar vanwege de storm en de daarbij horende regen was het veld in Hellouw onbespeelbaar. De wedstrijd werd afgelast.

Het inhalen werd dat weekend nog geregeld en we gingen de wedstrijd woensdagavond spelen. Om onduidelijke redenen was het echter geen competitiewedstrijd meer maar een oefenwedstrijd.

Zonder Cian, Gwen en Ties maar met Thom en Nic vertrokken we kwart over 6 richting Hellouw.

Toen we het veld opkwamen begrepen we wel waarom de wedstrijd zaterdag niet doorging, ons trainingsveld ligt er nog beter bij.

We begonnen met Nic op goal, Nienke linksachter, Maura en Thom in het centrum en Sven rechtsachter. Op het middenveld begonnen Stephan, Niels en Mees. De aanval bestond uit Kay, Anne en Stijn. Rinne begon in de wissel. Rinne zag daar zelf wel een voordeel in want dan was de tegenstander al moe als ze erin kwam.

We begonnen goed aan de wedstrijd en kregen al snel een aantal kansen. Helaas stond het vizier nog niet op scherp. ASH kwam eigenlijk niet aan aanvallen toe, steeds wisten wij rond de middenlijn de bal alweer terug te veroveren. Na een minuut of 5 dribbelde Stijn de 16 in en werd onderuit gehaald.

De scheidsrechter liet echter doorspelen dus geen kans voor ons om de score te openen.

Na 10 minuten wist Niels de ban te breken door uit een voorzet van Mees binnen te schieten.

2 minuten later pikte Stijn de bal direct na een achterbal van ASH op en hij wist dit buitenkansje uit te pakken door de bal in de verre hoek te schieten.

Dit was de opmaat naar een sterke eerste helft. We creëerden veel kansen.

Stijn kon het doel niet opnieuw gevonden krijgen en ook een kopbal van Anne ging naast.

Na een afgeslagen corner kon Rinne, die er na een kwartier in was gekomen voor Kay, vanaf rand 16 uithalen maar haar schot ging over. Ook Stephan en Mees wisten hun kansen niet af te ronden.

Ondertussen zat het achterin echt potdicht. Elk gaatje werd dicht gelopen door Thom en Maura en Nienke was uiteraard haar tegenstander te snel af. Sven had een rustige eerste helft. De duels die hij aan moest gaan wist hij te winnen.

Nic heeft de eerste helft vaker de middencirkel gezien dan zijn eigen doelgebied. Slechts 1 keer heeft hij een bal in de 16 gekregen en dat was een terugspeelbal.

Met een goed gevoel gingen we rusten.

In de tweede helft begon Thom in de wissel. Mees zakte een linie terug en Kay kwam er voorin weer bij. We zetten de lijn van de eerste helft door en kregen weer veel kansen. 5 minuten na rust wisten we de score weer op te schroeven. Niels schoot van dichtbij op de keeper en via de keeper en een verdediger van ASH ging de bal richting de doellijn. Stijn reageerde attent en schoot de bal vlak voor de lijn hard in de goal.

Na de 3-0 sloop er wat gemakzucht in de ploeg. ASH wist voor de eerste keer door te breken richting de 16 en er ontstond wat chaos voor de goal. Uiteindelijk eindigde dat met de bal op de doellijn in de handen van Nic. Nic stond op en net toen hij het spel wilde hervatten wees de scheidsrechter (die zelf rond de middencirkel stond) naar de middenstip en telde het doelpunt. Een déjà vu voor ons. Gelukkig was het nu niet bepalend voor de stand, we stonden immers ruim voor maar het geeft toch te denken.

Ondanks de domper pakte we de draad weer op en direct na de aftrap kon Niels richting het doel maar net voor hij wilde schieten werd hij aangetikt. Dit keer werd het een corner. Thom kwam er weer in voor Niels en we gingen weer op zoek naar een goal.

De kansen waren bijna niet te tellen. Kay wist tot 2x toe Stephan weg te sturen maar Stephan wist de bal niet tussen de palen te krijgen. Mees wist zich twee keer goed vrij te spelen maar de ene ging net voorlangs en de andere ging op de paal.

Bijna was er nog de eerste goal van Anne maar haar inzet werd door de keeper knap gekeerd. Uiteindelijk bleef het bij 1-3. Gezien het spelbeeld en de kansen een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Dubbel pech voor ons dat deze winstpartij niet meetelt in de competitie waardoor we op 2 wedstrijden blijven staan met 3 punten. We hadden ons puntenaantal kunnen verdubbelen.

Komende twee weken hebben we geen wedstrijden en mag iedereen genieten van de voorjaarsvakantie. 12 maart spelen we weer een wedstrijd in weer een nieuwe indeling. Dit zal dan de 4e en ook de laatste fase van de competitie worden.