BZS 1 (zon) - Buren 1

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

25 april 2011 14:30

Klous, Th.E.

Buren deed afgelopen maandag uitstekende zaken. De ploeg van trainer Jacques Cornelissen won de belangrijke derby in de strijd tegen de degradatie bij BZS in Beusichem met 0-1. Man of the match was de Burense linkerverdediger Sjoerd Gubbels, die zes minuten na de hervatting een hoekschop vanaf de rechterkant van Elco Verkerk geheel vrijstaande bij de eerste paal inkopte. Het bleef de enige treffer in een wedstrijd, die niet echt goed voetbal liet zien en waarbij de spelers vanwege de warmte van de scheidsrechter een paar keer voor een verfrissing naar de zijlijn mochten.

Buren en BZS zijn al het hele seizoen bezig om uit de degradatiezone te raken. Dat lukte Buren tot nu toe het beste. De ploeg is opgeschoven naar het linker rijtje en kan de degradatiezorgen wel vaarwel zeggen. Dat komt ook omdat de ploeg nog aan de voordelige kant van de score staat bij de gestaakte wedstrijd van vorige week tegen SCZ. Bij 2-0 en met nog 27 minuten te spelen maakte de arbiter er toen een eind aan. Deze zaak ligt bij de tuchtcommissie en het wachten is op de uitspraak. Als de wedstrijd uitgespeeld moet worden dan moet SCZ in ieder geval met negen spelers aan de bak.

Op zo'n twintig minuten voor de pauze na had Buren steeds het heft in handen. De ploeg liet echte reen handvol goede scoringsmogelijkheden onbenut en daarom bleef het tot de laatste seconde spannend. Op slag van tijd ontsnapte Buren nog aan de gelijkmaker want toen plofte de bal ineens tegen de paal.

In de beginfase had Buren de score moeten openen. Aan de rechterkant kwam Martin Verwey oog in oog met keeper Ralp van Beek, die zijn doel goed verkleinde. Verwey kreeg de rebound weer voor de voeten en speelde de bal meteen naar de linkerkant, waar Elco Verkerk kwam inlopen. Die kreeg de bal echter niet goed op de schoen en schoot voor een leeg doel over.
In de directe tegenaanval ontsnapte Buren toen de gevaarlijk Tom van der Neut de paal teisterde.Net voor de pauze miste Niels van Dooijeweert van dichtbij en kon Buren opgelucht ademhalen.

De opluchting werd nog groter toen kort na de rust Gubbels de bal binnenkopte en Buren op 0-1 kwam. Eigenlijk was dat de beslissing. Buren verzuimde de score verder uit te bouwen en had zeker twee of drie goede scoringsmogelijkheden. Die werden echter slordig afgerond en zo bleef het tot het einde spannend. Gescoord werd er echter niet meer, al troffen beide ploegen nog wel de paal.

Opstelling Buren: Broekhuizen, Kieft (68. Lammers), Gerritse, Van Essen, Van Gessel
(80. Van Hemert), Gubbels, Stap (52. Van Heteren), Verkerk, Mehic, Verwey, Van Baaren.

Buren weer in linker rijtje