Teisterbanders 1 (zon) - Buren 1

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

10 april 2011 14:30

Maten, P. van der

De derby in de vierde klasse F Zuid 1 tussen Teisterbanders en Buren werd met 3-1 gewonnen door de thuisclub. Die revancheerde zich daarmee meteen voor de slechte voorstelling van vorig week toen in Buren met 5-1 werd verloren. Het was een wedstrijd met slecht voetbal en weinig kansen. De twee doelpunten vielen uit spelhervattingen. Eerst werd na twintig minuten een vrije trap van Harmen van Rinsum door Sjoerd Gubbels in het eigen doel verlengd: 1-0. De gelijkmaker kwam ook uit een vrije trap. Aan het einde van de combinatie stond Frank Stap: 1-1.

Hoewel de toeschouwers waarschijnlijk dachten dat het niet kon zakte het niveau in de tweede helft nog verder. Buren paste zich naadloos aan het spel van de thuisclub aan. Teisterbanders werkte wel hard, maar erg doeltreffend was dat allemaal niet. Het leek op een gelijkspel uit te draaien. Tien minuten voor tijd viel er dan toch nog een doelpunt. Doelman Wesley Broekhuizen miste de bal na een dieptepass. Het leverde Teisterbanders een vrije trap door Joost Blok op, die door Van Rinsum bij de tweede paal met een sliding in het doel werd gewerkt: 2-1. In de slotfase was A-jeugdspeler Mark Kuilenburg in de ploeg gekomen en die smaakte het genoegen om voor de 3-1 te mogen zorgen.