RKTVC 1 (zon) - Buren 1

RKTVC 1 (zon)

Buren 1

...
Dion Gerritse (vrije trap)
... (kopbal)
Frank Stap (kopbal)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

8 mei 2011 14:30

Spijkers, M.G.

Geen winnaar in Betuwse derby

TDe Betuwse derby in de vierde klasse F Zuid 1 tussen RKTVC en Buren kreeg geen winnaar. Het werd 3-3 en daarmee schoten beide ploegen niets op. RKTVC niet omdat de ploeg van trainer Niells Bosch per se de drie punten had moeten pakken om nog een redelijke kans op redding te hebben. En Buren moest winnen om de laatste periodetitel in te kunnen pakken. Voor de Tielenaren is er na dit gelijkspel nog een laatste strohalm. Dan moet de ploeg de laatste wedstrijd in Hedel winnen en SCZ moet bij GVV verliezen. Dat volgt er een beslissingswedstrijd.

Voor de rust kreeg RKTVC kans op kans, ook al omdat de Burense verdediging zich op kinderlijke manier steeds liet verrassen. Zo waren de 1-0 van Levi Molle en de 2-1 van Abdullah Tan twee mooie doelpunten, maar daar zag de verdediging er wel heel amateuristisch uit. De 1-1 uit een directe vrije trap van Dion Gerritse mocht er overigens ook zijn. Na rust verhoogde Nick Iseger naar 3-1 en leek de buit binnen. Maar Buren vertoonde veerkracht. Eerst kopte Frank Stap na een voorzet van Elco Verkerk de 3-2 binnen en niet veel later maakte invaller Jeffrey Heijster met een fraaie knal de gelijkmaker binnen: 3-3. Buren raakte in de slotfase nog twee keer via Martin Verweij de lat.