Buren 1 - Den Dungen 1 (zon)

Buren 1

Den Dungen 1 (zon)

Elco Verkerk (schot)
... (e.d.)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

15 mei 2011 14:30

Henskens, A.J.M.

De wedstrijd in de vierde klasse F Zuid 1 tussen Buren en Den Dungen was er een van twee gezichten. In de eerste helft was Buren nergens en keek het halverwege dan ook terecht tegen een 0-1 achterstand aan. Dat doelpunt viel na een goed half uur en kwam op naam van de beste man Van Den Dungen, die de bal voor zichzelf klaarlegde.

In de tweede helft kwam Buren al binnen drie minuten door Elco Verkerk op 1-1. Kort daarna verschalkte een Drunense verdediger zijn eigen doelman met een schitterend schot en stond Buren ineens met 2-1 voor. Daarna kwam Den Dungen er eigenlijk niet meer aan te pas. De thuisclub ging door en Joost van Baaren tekende voor de 3-1. Daarmee was de wedstrijd eigenlijk al beslist. Den Dungen hoefde ook niet meer zo nodig. Die ploeg had al de tweede periode gewonnen en zich voor de nacompetitie geplaatst.

Buren wilde nog wel en het was Jefrey Heyster, die de 4-1 eindstand op het bord zette. Trainer Cornelisse was tevreden over de prestaties van zijn mannen. De ploeg haalde uit de laatste elf wedstrijd 24 punten en sloot de competitie af op een fraaie vijfde plaats. De derde periodetitel werd slechts op een paar doelpunten gemist. Daarbij bleek de nederlaag bij Teisterbanders uiteindelijk funest.