Buren JO11-1 - Heukelum E3

1 oktober 2011 10:45

R. Peterse

BurenE1-HeukelumE3 3-4

Het was zaterdag 1 oktober mooi weer.  De jongetjes uit  Heukelum  waren gemiddeld een halve kop kleiner dan wij en vorige week hadden we met 11-3 gewonnen van dreumesjes van vergelijkbare lengte. Dat beloofde weer een mooie overwinning te worden. Het zou anders lopen.

Voor deze match traden aan: Robin, Ruben, Len, Conrad, Derk, Luuk, Aaron, Joey en Luc.

Het eerste kwartier ging min of meer gelijk op. Heukelum combineerde iets beter, maar wij waren iets langer en sterker en daardoor beter met lange ballen. Voor ons helaas scoorde Heukelum het eerst. Helaas want daardoor voetbalden we achter de feiten aan. Het werd 1-1; 1-2; 2-2; 2-3 en 2-4.

Einde wedstrijd zou je denken. Gelukkig niet. De onzen hadden nog een slotoffensief in petto. We creëerden een paar kansen en scoorden de 3-4. En het was nog niet afgelopen want we kregen notabene een penalty! De kans op de gelijkmaker. Helaas werd deze kans naast geschoten.

Ik vind dat deze nederlaag toch een paar lessen leert.

1. De onzen kunnen niet gericht schieten. Van veel te grote afstand wordt vaak geschoten en vrijwel altijd naast.
  2. De onzen (waaronder schrijver dezes) kunnen niet tegen verlies. Na afloop klagen dat de tegenstander niet sportief is, is erg flauw.

Gelukkig is er volgende week weer een wedstrijd. Uit tegen Leerdam. Om 08:30!

PS De leden van ons team zijn voor: Ajax, Feyenoord of Twente. Die deden het een dag later ook niet best. Was onze wedstrijd een voorteken?

Ad.