Buren 1 (zon) - DSC 1 (zon)

Buren 1 (zon)

DSC 1 (zon)

Frank Stap (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

15 november 2009 14:30

Buren - DSC (2-3) 15 november 2009

Vooraf de wedstrijd wist Buren dat dit een moeilijk wedstrijd zou worden, maar er mag gezegd worden dat Buren zeker niet veel onder deed voor DSC.

De 1e minuten was DSC voetballend beter maar tot echt gevaarlijke kansen kwamen ze niet. Daarintegen Buren wel. Frank Stap ging door aan de rechterkant en gaf voor, bij de 2e paal stond Senaid Jukic die ook op die 2e paal schoot. Vlak daarna was er een indentieke aanval waar Frank de Bruin stond maar de benen van de keeper stonden in de weg. Uiteindelijk kwam DSC op voorsprong doordat er een bal door de midden langs 3 man opging zodat de aanvaller zo op Wesley Broekhuizen kon afgaan en afrondde: 0-1. Even later werd het ook nog 0-2 toen er slecht gedekt werd en de aanvaller zo kon binnenschieten. Dit was ook de ruststand.

Na de rust liet Buren de kop niet hangen en bleef doorgaan en dit resulteerde de verdiende aansluitingstreffer. Een voorzet van Senaid Jukic werd door Joost van Baaren over de keeper heen gekopt. Buren geloofde in de 2-2 maar toen viel 5 min voor het einde de 1-3. Een voorzet werd gekopt op doel en Wesley Broekhuizen hield de bal er fantastisch uit, maar de rebound kwam alsnog en de 1-3 was een feit. In de 93e minuut maakte Frank Stap nog wel 2-3 door een steekpass van Elco Verkerk, maar dat was slechts voor de statistieken.
DSC speelde een sterke wedstrijd en liet zien waarom ze op de 1e plek staan maar Buren was zeker niet kansloos en liet zien dat ze in de subtop terecht horen.

Volgende week is er een oefenwedstrijd tegen 5e klasser Rhelico. Die week daarop is de uitwedstrijd tegen Beesd aan de orde.