Raptim 1 (zon) - Buren 1 (zon)

Raptim 1 (zon)

Buren 1 (zon)

Senaid Jukic (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

8 november 2009 14:30

Raptim - Buren (2-3) 8 november 2009

Buren wist dat het een lastige wedstrijd werd tegen GVV Raptim. En dat is ook gebleken. De wedstrijd begon niet al te sterk en er werd niet heel veel gevoetbald. Buren probeerde wel en bij vlagen ging het ook goed maar het kunstgras was toch wennen. Na wat kansjes voor Buren kwamen de mannen uit Gorinchem. En het engeltje op de lat bij Buren was aanwezig. Na 2x de paal geraakt te hebben schoot Daniel van Dalem via zijn eigen lat tot een corner. Daarna pakte Wesley Broekhuizen nog een schot van 5 meter. Na deze aanvallen werd Buren wakker en begon wat meer te drukken. Buren kreeg een vrije trap die panklaar werd gelegd voor Frank de Bruin die beheerst binnen kopte: 0-1. Dit was tevens de ruststand.
De 2e helft werd er met wat meer risico's gespeeld waardoor er nog 4 doelpunten vielen. Eerst maakte Raptim nog gelijk door een half schot, half voorzet binnen werd gelopen: 1-1. Daarna kwam Joost van Baaren op bij een lange ingooi van Frank de Bruin die aannam, draaide en in de korte hoek raak schoot: 1-2. In de 85e minuut werd de bal niet goed weggewerkt en pikte de spits van Raptim de bal op nog is via een verdediger van Buren net langs Wesley Broekhuizen op schoot: 2-2. Het leek er niet meer in te zitten voor Buren totdat Senaid Jukic in de laatste minuut de bal op het middenveld oppikte en 20 meter kon oplopen, kaatste hij met Tom Kleiss en haalde rond de 16 meter uit en de bal krulde de verre hoek in: 2-3. Een zeg maar zwaarbevochten wedstrijd met 3 belangrijke punten.
De goed voetballende invallers; Dion Gerritse, Jos van Gessel & Dirk de Bruin vielen nog in voor Sander Scheffel, Elco Verkerk & Frank de Bruin

Volgende week staat DSC (thuis) op het programma. De geschiedenis ziet er positief uit en het gelijk spel tegen Beesd (2-2) geeft daar nog meer kleur aan.