Buren 1 (zon) - Teisterbanders 1 (zon)

Teisterbanders 1 (zon)

Assist: Frank Stap
Ado Mehic (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

2 september 2012 14:30

Jansen, D.R.

De derby in de vierde klasse F Zuid 1 tussen Buren en Teisterbanders werd gemakkelijk gewonnen door de thuisclub. Het werd 2-0 in een wedstrijd, waarin Teisterbanders aardig meedeed, maar aanvallend geen vuist kon maken. Buren wist in ieder geval nog twee keer het net te vinden en daarom was de overwinning wel verdiend.

Beide ploegen zorgden voor verwondering aan het einde van het vorige seizoen. Buren werd tweede in de eindstand, maar stond wel met lege handen. De ploeg greep naast de derde periodetitel en het seizoen zat er op.
Teisterbanders daarentegen verbaasde vriend en vijand, maar vooral zichzelf, door de derde periodetittel te veroveren. De ploeg van de scheidende trainer Jan van Setten won de laatste vijf wedstrijden, verwijderderde zich uit de degradatiezone en plaatste zich voor de nacompetitie. Dat werd overigens een kortstondig avontuur. In de eerste ronde werd Teisterbanders uitgeschakeld door het Tilburgse FC Gudok, dat over twee wedstrijden de sterkste was en bovendien aan het einde van de nacompetitie naar de derde klasse promoveerde.
Deze wedstrijd was voor beide ploegen een nieuw begin. Voor de rust werd er niet gescoord. Zowel Buren als Teisterbanders gaf verdedigend niets weg. Dat veranderde in de tweede helft, toen Teisterbanders cadeaus uitdeelde. Net toen de aangeslagen Cees Arisse was gewisseld en de verdediging nog even in de war was sloeg Buren toe. Jeffrey Heijster kwam naar binnen en schoot diagonaal in: 1-0.

Het tweede doelpunt, kort voor het einde, was helemaal een lachnummer. Doelman Erik van der Weerd speelde de bal buiten het strafschopgebied op verdediger André Mijdam. De back wist het ook niet beter en wilde zijn doelman weer aanspelen. Mijdam had echter de slimme spits Ado Mehic over het hoofd gezien. Zo'n buitenkansje is aan Mehic wel besteed en hij schoot de bal simpel in het verlaten doel: 2-0.
Op dat moment speelde Teisterbanders al een tijdje met tien man. Dennis Jansen had zijn tweede gele kaart gekregen en mocht eerder gaan douchen. Met tien man was het voor Teisterbanders onbegonnen werd, al probeerde de ploeg het nog wel.

Buren speelt volgende week tegen HHC'09, een van de nieuwe clubs in deze klasse. Die ploeg beleefde niet veel plezier aan het bezoek bij Maliskamp en ging met een 6-1 nederlaag weer naar huis.

Opstelling:
Wesley Broekhuizen; Daniel van Dalem, Derk-Jan van Essen, Martin Verweij, Marijn Verbeek; Frank Stap, Bodhi Tip, Elco Verkerk; Ado Mehic, Davy Rademaker (70. Dion Gerritse), Jefrey Heyster.