Buren 1 (zon) - Nieuwkuijk 1 (zon)

Nieuwkuijk 1 (zon)

... (intikker)
... (intikker)
Martin Verweij (intikker)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

16 september 2012 14:30

Briene, G.H.

Medekoploper Buren moest tegen Nieuwkuijk de eerste nederlaag van het seizoen slikken. Het werd een verdiende 1-4 nederlaag voor de ploeg van trainer Jacques Cornelissen. Buren was vanaf de aftrap te slap en ging er niet echt voor. Nieuwkuijk was feller. Behalve de wedstrijd verloor Buren ook middenvelder Elco Verkerk.

Bij rust was het 0-2 en stond Buren met tien man in het veld. De doelpunten werden betwist. Er zou bij beide doelpunten buitenspel vooraf zijn geweest. Ondanks vlaggen liet de arbiter doorspelen. Na 35 minuten werd het 0-1. Elco Verkerk kreeg wegens protesteren eerst geel en vervolgens nog eens geel dus rood. Met bijna een uur met een man minder ging de thuisploeg wel beter spelen. Achterin schoof de laatste man door. Martin Verweij leek de 1-2 aan te tekenen toen de doelman een schot van Ado Mehic loste en hij binnen schoot. Het doelpunt vond echter geen genade in de ogen van de scheidsrechter, die nu wel het vlagsignaal overnam. Na een counter werd het 0-3 en was de wedstrijd gespeeld. Een kwartier voor tijd kwam Buren toch nog dichterbij. Nu telde de treffer van Verweij wel: 1-3. Nieuwkijk raakte nog drie keer het aluminium en kwam een paar keer alleen voor de keeper, maar daar werd niet uit gescoord. Net voor het eindsignaal werd het alsnog 1-4.

Opstelling:
Wesley Broekhuizen (82. Jasper Hakkert); Daniel van Dalem (65. Bodhi Tip), Derk-Jan van Essen, Martin Verweij, Sander Scheffel (52. Marijn Verbeek); Frank Stap, Kevin Groffen, Elco Verkerk; Ado Mehic, Davy Rademaker, Jefrey Heyster.