Buren uiterst moeizaam langs SCR

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

30 september 2012 14:30

Gultekin, Z.

BUREN - De Betuwse derby in de vierde klasse F Zuid 1 tussen Buren en SCR werd met 2-1 gewonnen door de thuisclub. Dar ging niet zonder slag of stoot. Nadat Buren kort na de hervatting binnen ene minuut twee keer had gescoord leek er geen vuiltje aan de lucht. SCR kon aanvallend weinig potten breken, maar kreeg onverwacht hulp van Buren. In de 84ste minuut kreeg Kevin Groffen zijn tweede gele en dus rode kaart en stond de thuisclub nog met tien man. Zes minuten later legde aanvoerder Daniel van Dalem op de achterlijn de doorstomende Peter Vernooy neer en ook hij kreeg zijn tweede gele en ook rode kaart. Buren had er nu nog negen over. Erik Doeser benutte de penalty en bracht de stand op 2-1.

Er werd veel blessuretijd bijgeteld en SCR zette nog een keer aan. Buren kwam niet meer uit het eigen strafschopgebied en haalde, nadat een schot van Toon Nieuwenhuizen rakelings over was gegaan, met het water in de handen de eindstreep.
De eerste helft was voor SCR. Echte kansen waren zeldzaam. Pas na een kwartier was er gevaar voor het Burense doel. Uit een wat mislukte hoekschop van Nieuwenhuizen schoot Danny Vizee bij de eerste paal in. De bal werd van de lijn gehaald.

SCR klungelde na een uittrap van Kenny Vizee op Erik Doeser. Die verspeelde de bal aan Martin Verwey. Met veel moeite bleef SCR overeind. Aan de andere kant ontsnapte Buren toen doelman Broekhuizen de bal met het been kon keren.
Binnen een minuut gaf SCR de wedstrijd uit handen. Drie verdedigers konden snelle rappe Jeffrey Heyster niet afstoppen. Doelman Vizee wel. Hij bokste de bal echter voor de voeten van de meegelopen Martin Verwey. Net toen die wilde schieten werd hij weggeduwd. De strafschop schoot Derk-Jan van Essen onder de lat: 1-0.
Nauwelijks van de schrik bekomen werd het 2-0. Heyster blokte een pass van Erik Uijtewaal en schoof, na een snelle ren over het halve veld, de bal onder de doelman door in het net. SCR was verdoofd. Buren had nu de wedstrijd definitief op slot kunnen gooien. Inderdaad scoorde de ploeg nog een keer. Dat doelpunt van Ado Mehic, die achter de bal bleef na een breedtepass van Martin Verwey, vond echter geen genade in de ogen van de Rijswijkse scheidsrechter en zorgde voor verontwaardiging bij Buren.
SCR bleef het met de moed der wanhoop proberen. Bij SCR kwamen in de slotfase, na de 2-1 van Doeser en de twee rode kaarten van Buren, nieuwe krachten vrij. De ploeg rook dat er nog een punt inzat. Buren hield echter stand.
Volgend week moet Buren naar OSC'45, dat zondag bij Maliskamp met 4-0 de eerste seizoensnederlaag leed.

Buren: Wesley Broekhuizen; Sander Scheffel (65. Dion Gerritse), Daniel van Dalem, Derk-Jan van Essen, Sjoerd Gubbels; Kevin Groffen, Frank Stap, Tip (78. Davy Rademaker); Ado Mehic, Martin Verwey, Jeffrey Heyster.