Buren verrast met winst op OSC'45

OSC'45 1 (zon)

Martin Verweij (vrije trap)
... (kopbal)
... (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

7 oktober 2012 13:30

Baars, C.J.

Buren verraste vriend en vijand door de moeilijke uitwedstrijd bij OSC'45 met 2-4 te winnen. In de eerste twintig minuten werd Buren overlopen en het was een wonder dat er niet gescoord werd. Dat deed Buren tegen de verhouding in wel toen de snelle Jeffrey Heyster aan zijn bewaking ontsnapte. Hij had er wel twee beurten voor nodig, maar scoorde uiteindelijk: 0-1. In de tweede helft speelde OSC'45 vol op de aanval. Succes was er aan de andere kant toen Martin Verweij tien minuten na de hervatting een vrije trap fraai binnenschoot. Na een uur werd het 1-2. Opnieuw liep Buren uit. Marijn Verbeek onderschepte een pass en stuurde Heyster diep: 1-3.
Dat was echter niet de beslissing. Eerst moesten beide ploegen voor vijf minuten naar binnen, na een opstootje tussen de spelers van OSC '45 en de scheidsrechter.
De eerste de beste aanval leverde OSC'45 een gemakkelijk gegeven strafschop op. Verbeek blokte een tegenstander af en dat was voor de arbiter voldoende om de bal op de stip te leggen: 2-3.

Vijf minuten voor het einde gooide het strijdvaardig Buren de wedstrijd in het slot. Dion Gerritse schoot van zeker dertig meter tegendraads in en de buit was binnen: 2-4. Na de 2-0 tegen SCR van vorige week was dit de tweede zege op rij voor Buren, dat nu bovenin meedraait. Volgende week: thuis tegen Maliskamp.

Buren: Wesley Broekhuizen; Sander Scheffel, Daniel van Dalem, Derk-Jan van Essen, Sjoerd Gubbels (46. Marijn Verbeek); Kevin Groffen, Frank Stap (75. Dion Gerritse), Tip; Ado Mehic, Martin Verwey, Jeffrey Heyster.