Buren verliest uit bij Jan van Arckel

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

28 oktober 2012 14:30

Engelen, N.L.M. van

Buren verloor de wedstrijd in de vierde klasse F Zuid 1 bij Jan van Arckel in Ammerzoden met 2-1. Buren wist geen raad met het vechtvoetbal van Jan van Arckel. Door deze nederlaag verzuimde Buren de koppositie van Beesd over te nemen.

De eerste twintig minuten speelde Buren heel goed voetbal. Het enige manco was dat de ploeg uit drie prima kansen geen doelpunt wist te maken.
Trainer Jacques Cornelissen was niet erg tevreden over de leiding. Hij was van mening dat de arbiter veel te weinig optrad tegen het fysieke spel van de thuisclub. De 1-0 was ook zo'n moment. Doelman Wesley Broekhuizen speelde Derk-Jan van Essen aan. Een speler van Jan van Arckel trok de verdediger bijna het shirt van het lijf. Het mocht allemaal doorgaan en daaruit werd gescoord.

Buren ging te veel mee met het spel van de thuisclub in plaats van zich op de eigen kwaliteiten te bezinnen. Dat deed de ploeg wel in het eerste deel van de tweede helft en leverde prompt de gelijkmaker op. Na een voorzet van Frank Stap kopte Martin Verweij bij de tweede paal over de keeper heen waar Davy Rademaker in kon koppen: 1-1.
Vijf minuten voor tijd viel de beslissende 2-1. Buren verspeelde de bal en snel werd de spits aan het werk gezet. Die zette voor en Broekhuizen kon voor de tweede keer vissen.