TEC E1 - Buren JO11-1

E-Pupillen (najaar), E1, 2e klasse E35

3 november 2012 10:00

03-11-2012 TEC E1-BurenE1.

Onder een lucht die met regen dreigde, speelden we uit in Tiel. Aan de vorige wedstrijd bij TEC hebben de supporters slechte herinneringen overgehouden.

Vandaag ging het echter prima, mede dankzij een goede scheidsrechter.

Beide teams begonnen scherp aan de wedstrijd, zodat na 2 minuten elk team al een prima schot op goal had gelost. Bij belangrijke wedstrijden tussen gelijkwaardige teams kan het van belang zijn wie het eerst scoort.

Nou…. dat deden onze Burense Boys. Na er, volgens de trotse vader, er een week op getraind te hebben, schoot èèn der onzen, een corner rechtstreeks in het doel.

Ook ons tweede doelpunt was prachtig: een streep ranselde het net!

Omdat ons middenveld en onze verdediging stond als een huis, werden geen makkelijke kansen weggegeven. Zodat onze prima doelman zijn hok schoon kon houden.

Gelukkig voor de spanning in de wedstrijd kan TEC ook goed voetballen en ze deden het ook nog. Ze maakten de 1-2. Hierdoor hadden de coaches Frank en Joost wat te vertellen bij de ranja.

Na de rust maakte èèn van onze spitsen een op hem kenmerkende wijze de 1-3.

De winst zat in de sporttas. Hoewel er was nog een poosje te spelen. TEC zette aan en de spanning nam toe. Met een mooi schot en een rommel goal uit een corner scoorden de Tielers de gelijkmaker. Daarna was er nog èèn kans voor het oranje team uit Buren.
Met een vers gestrikte schoen, haalde onze rechtsback verwoestend uit. Onhoudbaar voor de Tielse keeper (die een uitstekende wedstrijd keepte) ging de bal net over.

Eindstand 3-3.  Buren blijft 1 en TEC 2 in de competitiestand.

Ad