Nederlaag Buren bij koploper

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

4 november 2012 14:30

Loo, A.H.G.L. van der

In de Betuwse derby in de vierde klasse F Zuid 1 tussen Beesd en Buren leed Buren een 2-0 nederlaag bij de koploper. Daardoor verzuimde Buren het om de achterstand op Beesd in de stand weg te werken. Voorlopig is Buren veroordeeld tot een rol als achtervolger, maar moet de ploeg OSC'45, Maliskamp en Jan van Arckel voor laten gaan.

Het was de tweede zeperd binnen acht dagen. Deze nederlaag van Buren was zeker verdiend. De ploeg van trainer Jacques Cornelissen slaagde er niet in om het de thuisclub moeilijk te maken. Sterker nog, Beesd kreeg voldoende kansen om de wedstrijd al in een vroeg stadium te beslissen. Omdat de koploper dat niet deed keek Buren halverwege slechts tegen een 1-0 achterstand aan. Die was na twintig minuten op het scorebord verschenen en kwam bepaald knullig tot stand. Eerst gleed aanvoerder Daniel van Dalem de in de modder liggende bal voorbij zijn eigen doelman Wesley Broekhuizen. En daarna gaf verdediger Derk-Jan van Essen bij de paal het speeltuig ongelukkig nog net het laatste zetje over de doellijn.

Buren kreeg ook kansen. Martin Verwey trof de paal, Frank Stap schoot voorlangs en Davy Rademaker strandde op de doelman. Na een goed uur werd het 2-0 door Dyon van Bremen en dat was de beslissing.

Buren: Wesley Broekhuizen; Sander Scheffel, Daniel van Dalem, Derk-Jan van Essen, Sjoerd Gubbels; Kevin Groffen, Frank Stap, Tip (46. Davy Rademaker), Elco Verkerk; Martin Verwey (80. Marijn Verbeek), Ado Mehic (76. Dion Gerritse)