Nuttige overwinning van Buren

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

18 november 2012 14:30

Boxtel, F.W. van

Buren boekte in Vught een nuttige overwinning op Real Lunet. Het werd 0-1 voor Buren, dat zich door deze zege in de subtop van de vierde klasse F Zuid 1 vastzette.

Het was een goede wedstrijd van twee voetballende ploegen. Vooral in de eerste helft liet Buren zich van zijn beste kant zien. De ploeg speelde gegroepeerd met een diepe spits, waar dan drie man moesten bijsluiten.
Middenvelder Elco Verkerk, die door trainer Cornelissen aan de linkerkant van het verdedigingsblok was geposteerd om op te komen, maakte regelmatig rushes van dertig meter met de bal aan de voet. Buren kon hiervan echter niet profiteren omdat de eindpass niet helemaal uit de verf kwam.
Doelman Wesley Broekhuizen hield met flair de nul. Al in de tweede minuut moest de doelman gestrekt naar de hoek bij een vrije trap, die hij keurig pakte.
Na de rust moest de doelman op herhaling, maar ook nu bleef hij overeind. Het winnende doelpunt kwam twintig minuten voor tijd tot stand. Daarbij kreeg Buren de hulp van de Vughtse doelman. Die kreeg een terugspeelbal en werd door de doorgelopen Martin Verwey onder druk gezet. Davy Rademaker kwam in balbezet en via de kluts tekende hij voor de 0-1. In de slotfase gaf Buren deze kleine voorsprong niet meer prijs.

Buren: Wesley Broekhuizen; Daniel van Dalem, Sander Scheffel (75. Dion Gerritse) , Kevin Groffen, Elco Verkerk, Frank Stap, Bodhi Tip, Martin Verwey, Ado Mehic (68. Marijn Verbeek) , Jeffrey Heyster, Davy Rademaker (82. Sjoerd Gubbels)