Buren klopt Teisterbanders in rommelige derby

Teisterbanders 1 (zon)

Rens Lammers (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

17 februari 2013 14:30

Ooijen, J.W.H. van

Laagvlieger Teisterbanders verloor thuis tegen het hoog in de vierde klasse F Zuid 1 geklasseerde Buren met 0-2. Eigenlijk was het een onbedreigde zege voor Buren, want de thuisclub kon aanvallend nauwelijks een vuist maken.

In deze wedstrijd lag het acceptatiegehalte van beide ploegen laag. Het gevolg: veel gele kaarten en Elco Verkerk van Buren en Joost Blok van Teisterbanders, die het einde van de wedstrijd niet haalden.

Buren kreeg twintig minuten voor de pauze de 0-1 in de schoot geworpen. Na een ongevaarlijke voorzet van Martin Verwey leek Luuk van Aanholt de bal gemakkelijk te controleren. Via een polletje en zijn schoen sprong de bal tegen zijn hand: penalty. Verdediger Derk-Jan van Essen wist met dit buitenkansje wel raad en schoot de bal onhoudbaar in de uiterste hoek.
Teisterbanders ploeterde door, maar kwam zelden in scoringspositie.
Doelman Wesley Broekhuizen van Buren kreeg nauwelijks moeilijk werk op te knappen. Voor de rust haalde hij een schot van Jan van Mourik knap onder de lat weg.

In de tweede helft zakte het niveau zienderogen. Er waren veel overtredingen op het middenveld en de boekingen volgden elkaar in rap tempo op. Het eerste slachtoffer met twee keer geel was Verkerk, die kon inrukken.
De laatste twintig minuten zette Teisterbanders nog eens stevig aan. De gemoederen binnen de lijnen raakten steeds verder verhit. In de blessuretijd produceerde de voor Ado Mehic ingevallen Rens Lammers een bananenshot, dat over de te ver voor zijn doelstaande Erik van der Weerd in de touwen verdween: 0-2.

De wedstrijd was beslist. Maar zelfs bij die stand keerde de rust binnen de lijnen niet terug. Spits Joost Blok, die net voor de 0-2 geel pakte, ging flink over de schreef. Hij slofte dat hij voor die regelrechte aanslag op de benen van Kevin Groffen slechts zijn tweede gele kaart kreeg.

Buren: Wesley Broekhuizen; Sander Scheffel (60. Sjoerd Gubbels), Derk-Jan van Essen, Kevin Groffen; Frank Stap, Elco Verkerk, Bodhi Tip; Ado Mehic (80. Rens Lammers), Davy Rademaker (70. Dion Gerritse), Martin Verwey, Jefrey Heyster.