Krappe maar dik verdiende zege voor Buren

Buren 1 (zon)

FC Engelen 1 (zon)

Joost van Baaren (intikker)
Frank Stap (corner)
Assist: Elco Verkerk
... (kopbal)
Assist: Elco Verkerk

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

1 april 2013 14:30

Zwan (Sr.), P. van der

Buren, nummer twee van de vierde klasse F Zuid 1, won verdiend met 3-2 van FC Engelen. De ploeg staat twee punten achter op koploper OSC'45.

Bij de rust leidde Buren al met 2-0, maar die stand had veel hoger moeten zijn. De ploeg verzuimde het om de wedstrijd al voor de pauze te beslissen.
In de twintigste minuut werd het 1-0. Na een hoekschop ontstond er een scrimmage en Joost van Baaren was attent. Een kwartier later bracht Elco Verkerk een hoekschop voor en schoot Frank Stap de bal in het dak van het doel.
In de tweede helft moest FC Engelen er wel uit komen, maar het was Buren, dat de kansen kreeg. Binnen tien minuten had het al 5-0 moeten staan.
Buren riep het onheil over zichzelf af, want ineens werd het uit de kluts 2-1. Een sensatie tekende zich af toen FC Engelen ook nog op gelijke hoogte kwam. Daarna kreeg FC Engelen nog een puike kans op 2-3, maar de bal ging, gelukkig voor Buren, een halve meter naast het doel. Tot 2x toe ontsnapte Engelen aan de rode kaart. Eerst kon Kevin Groffen doorlopen op de keeper maar werd vastgehouden, de verkeerde kleur kaart werd getrokken. Vijf minuten later werd de opkomende Groffen hard neergehaald waar ook rood op zijn plaats was geweest. Ook hier werd geel getrokken.
De punten bleven toch op sportpark 't Hulster. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd ontsnapte Verkerk aan de buitenspelval. Hij zette voor. Midden voor het doel ging Van Baaren onder de bal door, maar Dion Gerritse was bij de tweede paal attent en maakte er alsnog 3-2 van.