Belangrijke overwinning Buren

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

24 maart 2013 14:00

Vissers, F.C.M.

In de topper in de vierde klasse F Zuid 1 tussen de nummers twee en drie van de ranglijst won Buren met 2-3 bij Maliskamp. Het was een belangrijke overwinning voor de ploeg van trainer Jacques Cornelissen, die over het nodige geluk niet te klagen had. Maliskamp was de betere ploeg, maar Buren had de betere kansen. Spits Ado Mehic, die twee keer scoorde, had zijn ploeg al eerder in veilige haven kunnen brengen.

Binnen tien minuten stond Buren met 0-1 voor. Een verdediger nam, met de snelle Jeffrey Heyster in de rug, de bal vol op de schoen en hij passeerde zijn eigen doelman.
Lang duurde die vreugde niet, want vier minuten later was het weer gelijk. Sander Scheffel en Frank Stap letten niet op, waardoor de voorzet makkelijk binnen getikt kon worden 1-1.
Hierna speelde Maliskamp beter, maar had Mehic de bal zo maar voor het inschieten. Hij schoot echter naast het lege doel, nadat Jeffrey Heyster hem met buitenkant schoen in die positie bracht.
Een kwartier voor tijd scoorde Mehic wel 1-2, na een voorzet van Sjoerd Gubbels op links. Mehic gebruikte drie schijntrappen om daarna een lobje te geven over de keeper. Kort daarop tikte doelman Wesley Broekhuizen, die met een viertal reddingen zijn ploeg in de wedstrijd had gehouden, een voorzet weg en werd daarvoor bestraft met een strafschop en een gele kaart.  Het was duidelijk dat de scheidsrechter zijn eigen regels ging hanteren. De pingel werd overigens benut: 2-2.
In de laatste minuut ging Mehic sterk door op geklungel van de verdediging en schoot de 2-3 binnen. In de zeven minuten durende blessuretijd bleef Buren met moeite overeind, maar nam de 3 punten mee naar huis.