Buren verliest en profiteert niet van misstap koploper

Jan van Arckel 1 (zon)

Frank Stap (schot)
... (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

7 april 2013 14:30

Boekel, J.A. van

Buren, nummer twee van de vierde klasse F Zuid 1, kon niet profiteren van de nederlaag van OSC'45 bij RKTVC. Buren verloor met 1-2 van Jan van Arckel en blijft op twee punten van de koploper staan. Ook Maliskamp verloor en zo behoudt Buren de tweede plek.

En het begon allemaal zo voortvarend voor Buren, want al in de tweede minuut werd het 1-0. Frank Stap had weliswaar twee beurten nodig, maar toen had hij de Ammerzodense doelman wel geklopt.
Hierna hadden Jefrey Heyster en Marijn Verbeek de voorsprong moeten verdubbelen en zou de wedstrijd beslist zijn. Heyster kreeg zelfs een paar mogelijkheden, maar die werden nogal klungelig verprutst. Daarvoor kreeg Buren nog in de eerste helft de rekening gepresenteerd, want op slag van rust werd het 1-1 door een schot in de kruising.

In de tweede helft kreeg Buren last van personele problemen. Verbeek en Elco Verkerk moesten worden gewisseld vanwege hamstringblessures. Hiervoor kwamen A-junior Kevin van Haaften en Tom Strien voor in de plaats. Later moest ook Dion Gerritse van het veld vanwege een blessure. Hij werd vervangen door Rens Lammers. Mede daardoor zakte het spel van de thuisclub na de hervatting ver terug.
Nadat een speler van Jan van Arckel over het been van Rens Lammers was gestruikeld liet de arbiter eerst doorspelen, maar gaf toen toch een strafschop: 1-2. Buren ging hierna de laatste 20 minuten 1-op-1 spelen.
Derk-Jan van Essen schoof van achteruit door naar de spits positie. Buren probeerde uit alle macht de gelijkmaker te forceren en claimde een strafschop. Nadat de laatste man opzichtelijk zijn arm uitstak om de bal ermee te controleren. De scheidrechter wilde er niet aan geloven. Ook kwamen er nog 3 voorzetten scherp voor de goal, maar 3x werd er niet tegenaan gelopen. Hierdoor bleef de stand 1-2.

De schade in de stand bleef beperkt omdat OSC '45 en Maliskamp verloren. Volgende week zondag staat om 14:30 SV Buren - vv Beesd op het programma.